צפו בווידאו

'צבאות השם': צבא עם מיליון וחצי חיילים שאתם לא מכירים

תמצאו שם טוראים, רבי-סרן, אלופי משנה והיררכיה פיקודית ברורה. הם עולים בדרגות, מבצעים משימות ויוצאים למבצעים, אבל לא נלחמים למען אף מדינה - הצבא שמונה מיליון וחצי חיילים שסביר להניח שאתם לא מכירים (חסידים)

חיילים בצבאות השם (צילום: כיכר השבת)

ובכן, יש צבא המונה כמיליון וחצי חיילים, תמצאו שם טוראים, רבי-סרן, אלופי משנה והיררכיה פיקודית ברורה. הם עולים בדרגות, מבצעים משימות ויוצאים למבצעים, אבל לא נלחמים למען אף מדינה ספציפית. להפך, הם מפוזרים ברחבי העולם, וסביר להניח שמעולם לא שמעתם עליהם. על החיילים ב"צבאות השם".

"צבאות השם" הוא ארגון שהקים הרבי מליובאוויטש בשנת תשמ"א, כשהוא הרמטכ"ל והחיילים הם הילדים. הארגון נוסד במתכונת צבאית, הכוללת כל מה שיש בצבא סדיר אחר: חיילים ומפקדים, מבצעים ופקודות ואפילו אויב - היצר הרע, כשהנשק זה התורה והמצוות, ומטרת המלחמה, אם טרם ניחשתם, לזרז את ביאת המשיח.

איך זה עובד?

ממש כמו המקבילה האמיתית, יש 'לשכות גיוס' בהן ניתן להתגייס ל'צבא', המוגבל עד גילאי 13 לבנים ו-12 לבנות.

במסגרת 'צבאות השם', פועלים מועדוני נוער בארץ ובעולם, בהם נפגשים חיילים מכל קצווי הקשת היהודית. שם מדריכים או מדריכות גדולים יותר מעבירים להם שעת פעילות. בנוסף, באמצעות מילוי המשימות החודשיות שמקבלים החיילים, הם צוברים נקודות ועולים בדרגות.

בארץ, מתקיים המפגש הגדול של ילדי 'צבאות השם' לרגל י"א ניסן, יום הולדתו של הרבי. נכון לשנת תשע"ה, מונה הצבא הבלתי שגרתי כמיליון וחצי חיילים בסניפים רבים ברחבי העולם - ארצות הברית, קנדה ומדינות חבר העמים לשעבר, בשיתוף השלוחים המקומיים ובתי חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר