הבחירות בארצות הברית

יותר סאטמר מסאטמר: הקיצונים שתומכים בברני סנדרס

"ההתקפות על סנדרס מגיעות רק משום שסרב להיכנע לסדר היום הציוני" נטען בפשקווילים שהופצו בניו יורק על ידי חרדים קיצונים: "חבל מאוד שהיהודים החרדים בוחרים להצביע לפי הגחמות של תומכי ממשלת ישראל" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המרוץ לנשיאות ארה"ב: הקרב במדינת ניו יורק במסגרת הבחירות הפנימיות למועמדי המפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית, מגיע לישורת האחרונה לקראת הפריימריז שייערכו מחר במדינה. במאבק הנוכחי יש משמעות רבה לקול החרדי, בעיקר במסגרת ההתמודדות במפלגה הרפובליקנית זאת בשל העובדה שבאזורים היהודים האורתודוקסים יש כמות מצביעים שיכולה להשפיע על בחירת כמות צירים רבה באופן יחסי.

בעוד שני פלגי חסידות סאטמר יצאו באורח נדיר בהצהרה חד משמעית לבחירה דווקא במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון בטענה שהינה אוהדת יהודים, ובעוד המועמדים הרפובליקנים "חורשים" את רחובות בורו פארק ווילאמסבורג, זוכה דווקא המועמד הסוציאליסטי ברני סנדרס לתמיכה מפתיעה מהקיצונים האנטי-ציונים, זאת בשל מה שהם רואים כהתנגדותו לציונות ולמדינת ישראל.

בעלון שהופץ בשפת האידיש בריכוזים החרדיים, נקראים המצביעים היהודים האורתודוקסים לבחור במועמד הדמוקרטי ברני סנדרס. לטענת אותם גורמים קיצוניים: "ההתקפות על סנדרס מגיעות רק משום שסרב להיכנע לסדר היום הציוני הימני-קיצוני ולא היה מוכן להסכים עם הפוליטיקה הרדיקלית של נתניהו".

הפשקוויל שהופץ (מתוך ג'ואיש אינסיידר)

"חבל מאוד שהיהודים החרדים בוחרים להצביע לפי הגחמות של תומכי ממשלת ישראל וחוגי הימין, מה שגורם לחילול השם", נכתב בעלון. "אנחנו לא ציונים ולא מזדהים עם המדינה ועל כן נתמוך דווקא בסנדרס" מבהירים אותם גורמים.

חבר מועצת העיר החרדי דוד גרינפלד קרא בתגובה לסנדרס להוקיע את הקבוצה הקיצונית האנטי-ציונית שתומכת בו: "מדובר בפאשקווילים בוטים נגד ישראל," צייץ גרינפילד בטוויטר. "ברני סנדרס צריך מיד להוקיע אותם".

יצויין, כי בקרב הקהילה היהודית בניו יורק, גם זו שאינה חרדית, שוררת אכזבה רבה מעמדותיו והתבטאויותיו של סנדרס והוא אף הוגדר על ידי פרשנים כ"מועמד היהודי הכי לא יהודי שיש".

סנדרס "גאה להיות יהודי" (מתוך News Universe)

"היכן שהוא יכול הוא תוקף את ישראל ופוגע באינטרסים שלה", הם אומרים בכעס. "זה התחיל מהשקר שלו על ההרוגים הפלסטינים במבצע צוק איתן והמשיך בביקורת שלו על נתניהו במסגרת העימות שלו עם הילרי קלינטון. הוא פשוט מזיק לצרכים של ישראל. זו תיהיה נבזות לתמוך בו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר