עדות מהתופת

בן 13 שנפצע בפיגוע: "אנשים התחילו לצרוח"

עקיבא, בן 13 שנפצע בפיגוע בירושלים, שיחזר: "אנשים התחילו לצרוח ולבכות, חיכיתי רבע שעה לכוחות". אביו, בצלאל: "אין ביטחון במדינה שלנו. צה"ל זה כבר לא צבא, אולי חברת ביטחון" (חדשות)

משה ברדא | כיכר השבת |
אחד האוטובוסים שנשרפו בעקבות הפיצוץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הטרור חוזר לאוטובוסים: עקיבא אשר (13), שנפצע בפיגוע האוטובוס בירושלים ומאושפז בבית החולים 'שערי צדק', משחזר את רגעי האימה בשיחה עם "כיכר השבת": "הפיצוץ אירע מאחורי האוטובוס, אנשים התחילו לצרוח ולבכות, חיכיתי רבע שעה עד שהגיעו כוחות ההצלה ופינו אותי מהמקום. עכשיו סיימתי בדיקות גופניות. אני מאחל לכל הפצועים שיהיו בריאים ושלמים וייצאו מחוזקים".

אביו של הילד, בצלאל אשר, סיפר ל"כיכר השבת": "קיבלתי טלפון ממד"א 20 דקות אחרי הפיגוע, הם סיפרו לי שהילד שלי נפצע קל ושהוא בהלם. אתה לא יודע איזו תחושה קשה זו, אתה עוזב את העבודה ורץ לבית הרפואה. שם עדכנו אותי שהמצב שלו לא קשה, קצת נרגעתי".

"אפשר להגיד שאין ביטחון במדינה שלנו" אומר בצלאל, "לא ראינו פעולות שננקטו כלפי המחבלים. הם כעת עוברים לרף אחר, פיגועים של מטעני חבלה". האב התייחס גם להגשת כתב האישום נגד החייל שירה במחבל בחברון במהלך חג הפורים ואמר: "זה זוועה, צה"ל זה כבר לא צבא, זה אולי כמו חברת ביטחון, אבל לא צבא".

פינוי האוטובוס מהזירה (צילום: אהרן והב, מדברים תקשורת)

כזכור, בשעה 17:49 אירע פיצוץ עז ברחוב משה ברעם בירושלים, סמוך לתחנת דלק בעיר. כתוצאה מהפיצוץ, שני אוטובוסים ורכב נוסף עלו באש. שישה עשר פצועים טופלו על ידי צוותי מגן דוד אדום וכונני איחוד הצלה ופונו לבתי החולים בירושלים. לבית החולים הדסה עין כרם פונו שמונה פצועים, בהם בת 28 במצב קשה, 3 פצועים במצב בינוני בהם בן 25, כבת 30 וכבן 40, וארבעה פצועים בשנות ה-40 במצב קל.

לבית החולים שערי צדק פונו שמונה פצועים נוספים, בהם גבר כבן 30 במצב קשה עם פגיעה קשה בפלג גופו התחתון, שלושה פצועים במצב בינוני בהם כבת 50, כבן 25 וכבן 16, וארבעה במצב קל בגילאים כבן 45, ילד כבן 12 וילד כבן 10.

זאב סופר, חובש איחוד הצלה שהיה במקום מספר: "קיבלנו קריאה בקשר והוקפצנו לזירה יחד עם יחידת האופנולנסים, הכנו את הפצועים לפינוי 10 דקות עד להגעת הכוחות". פארמדיק מד"א רפאל הרבסט מספר: "הייתי עם אישתי והילדים באוטו בדרך לחתונה. לקחתי ניידת טיפול נמרץ וקפצתי לזירה".

(צילום: מדברים תקשורת)

פאראמדיק מד"א רפאל הרבסט שהגיע למקום סיפר: "הייתי בסמוך לתחנת מד"א כשקיבלתי דיווח על האירוע ויצאתי למקום בניידת טיפול נמרץ, בזירה חברתי לצוות שטיפל בפצוע קשה כבן 35, הוא סבל מפגיעות קשות בגפיים התחתונות ומכוויות בכל חלקי גופו, הענקתי לו טיפול רפואי ופינינו אותו בתוך רגעים ספורים לחדר הטראומה של בי"ח שע"צ הסמוך כשמצבו מוגדר קשה ולא יציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר