הפיגוע באוטובוס בירושלים

נס גדול: "פיגוע בסדר גודל כזה יכל להסתיים עם הרוגים רבים"

הנס הגדול בערב פסח • מתנדבים שהוזעקו לזירת הפיגוע בירושלים: "בנס לא היו הרוגים באירוע. זה היה עלול להסתיים באסון גדול הרבה יותר חלילה". רבה של ירושלים: "צריך להתחזק בחסד" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אנשי זק"א בזירת הפיגוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

טרור האוטובוסים חזר: פיגוע האוטובוס שהתרחש בשעות אחר הצהריים (שני) בירושלים, הפתיע את כוחות הביטחון והחזיר את כוחות ההצלה ולוחמי האש לאותם ימים קשים לפני 15 שנה של פיגועי התופת באוטובוסים. אלא שאז האירועים הסתיימו בתוצאות קשות הרבה יותר, הפעם, למרבה הנס בחסדי שמיים לא היו הרוגים וגם כמות המפגעים הייתה מועטה יחסית, זאת עקב העובדה שהאוטובוס היה כמעט ריק.

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

איש התקשורת אליהו אליוביץ, שהגיע לאירוע כאיש רפואה, מספר כי הנפגעים פונו מהשטח במהירות. "לכוחות זק"א שהיו במקום ברוך ה' לא היה מה לעשות, בחסדי ה' לא היו הרוגים". אליוביץ מציין לשבח את כוחות הרפואה על המענה המהיר והסיוע לנפגעים, ומדגיש שוב כי "אך בנס לא היו הרוגים באירוע הקשה הזה. זה היה עלול להסתיים באסון גדול הרבה יותר חלילה".

פינוי האוטובוס מהזירה (צילום: אהרן והב, מדברים תקשורת)

גם אבי סופר, מנהל יחידת האופנולנסים של איחוד הצלה סיפר על הרגעים הקשים: "עקב דיווח ראשוני על חשש למספר רב של נפגעים הגענו לזירה בכוחות גדולים והענקנו טיפול רפואי ראשוני לנפגעים שסבלו מכוויות חבלות ופציעות. עוברי אורח סיפרו לנו כי נשמע פיצוץ עז ולאחר מכן שני אוטובוסים עלו בלהבות, פינינו במהירות את הפצועים הלא רבים כאשר בחסדי שמיים לא היו הרוגים".

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מתנדב נוסף שהיה בזירה אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "לצד התפילות עבור הפצועים, צריך להודות להקב"ה שהתוצאה לא הרבה יותר קשה. פיגוע בסדר גודל כזה יכל להסתיים עם הרוגים רבים ח"ו".

רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן מסר הערב ל"כיכר השבת" "כואב הלב לשמוע שגם בימי ערב חג הממשמש ובא כשכולם עסוקים בהכנות לחג החירות, אויבינו מחפשים דוקא בימים כמו אלה לפגוע בשמחת החג, אבל אנחנו לא נירתע ולא נישבר ולא נתיאש, כי זה מה שאנו אומרים בליל הסדר - שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם".

זירת הפיגוע (צילום: מדברים תקשורת)

"נתפלל שהקב"ה יתן לנו את הכח לעמוד כנגד המזימות של שונאי ישראל בכל הדורות ושנזכה בע"ה להיכנס לחג מתוך אוירה של קדושה ושמחה כאשר נתפלל להחלמתם של הפצועים מהפיגוע הזה והמפיגועים כולם, חזק ונתחזק ונזכה לקיים את הסדר כהלכתו, ברוך השם ובחסדי שמיים שלא היו הרוגים בפיגוע הזה ועל כך נודה להשם אולם עדיין צריך לכאוב את כאבם של המפגעים".

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אני קורא לציבור להתפלל עבור הפצועים ולהצלחת כוחות הביטחון, כמו כן יש ערך רב למעשים טובים של חסד של בן אדם לחברו וכדאי להשתדל בזה בערב פסח וזה מרשם בטוח של הצלחה של עם ישראל כאשר מחזקים את אוירת אהבת ישראל וכל המרבה הרי זה משובח ואולי בזכות זה לא היו היום פגיעות חמורות בנפש" הוסיף הרב שטרן.

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר