ראיון

שרון גל: "הלוחם לא שעיר לעזאזל"

שרון גל, ממארגני מפגן התמיכה בלוחם שחיסל מחבל בחברון, אומר ל"כיכר השבת" כי "אנו לא יכולים לתת ללוחם להיות שעיר לעזאזל". גל תוקף בחריפות את העיתונאי שקרא לעשות פיגוע באירוע (בארץ)

משה ברדא | כיכר השבת |
שרון גל. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מפגן התמיכה באלאור אזריה, לוחם חטיבת כפיר שחיסל את המחבל המנוטרל בחברון בפורים, שייערך הערב (שלישי) בתל אביב, ממשיך לעורר סערה. הזמרים אייל גולן ודוד דאור ביטלו את השתתפותם באירוע שנועד למחות על האשמתו של הלוחם בהריגה.

חבר הכנסת לשעבר, שרון גל, ממארגני מפגן התמיכה, מתייחס לסערה ואומר ל"כיכר השבת": "אנחנו לא נפקיר לוחם שנמצא בזירה ורואה מחבל לבוש עם בגדים ועליו מטען חבלה ב-36 מעלות בחברון, והוא חושש שהמחבל מהווה סכנה לציבור, אנו לא יכולים לתת ללוחם להיות שעיר לעזאזל".

גל מוסיף כי "בדיוק כמוהו יש עוד חיילים שמפנים עיניים עכשיו אליו ורוצים לראות תמיכה ציבורית רחבה, אין שום סיבה שחייל שנטרל מחבל, יואשם בהתחלה ברצח והיום בהריגה, לכן אנו מארגנים עצרת תמיכה שבה יגיעו אנשים שיביעו תמיכה בצה"ל, במפקדים, ולהביע תמיכה בחייל".

"כולנו יודעים מה הייתה כוונתם של הצלמים מבצלם, ואסור לנו לשפוט מבעד למצלמה שלהם", אומר גל ומוסיף כי "שנם אנשי תקשורת שמנסים לחבל במהלך שאנו מתכננים, לא ניתן לדבר הזה לקרות".

באשר לפרסום של העיתונאי רוי פרל מאתר וואלה! חדשות, שכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מחבלים יקרים ביום שלישי הקרוב תתקים עצרת תמיכה בחייל, בואו לעשות פיגוע", טקסט עליו הוא התנצל לאחר מכן, אומר שרון גל כי "אני רואה את הדברים בזעזוע, זה נראה לך נורמלי? זה טירוף! ישנם דברים שאסור לומר אותם ולאחר מכן להתנצל, זו הסתה בזויה ונמוכה, אני חושב שהתנצלות כזו לא אמורה להתקבל, זה רק מראה לך את אותם גורמים שמנסים לחבל במהלך המדהים של העצרת, אני בטוח שהמשטרה תטפל בו ונשאיר את זה למי שצריך להשאיר".

רוי פרל מסר ל""כיכר השבת" בתגובה: "מתנצל שוב פעם"

אתמול הודיע הזמר אייל גולן כי ביטל את השתתפותו באירוע, והוציא הודעה שבה נאמר: "החלטתי לבוא ולתמוך בחייל ולחבק את משפחתו. מעולם לא חשבתי לצאת נגד הרמטכ"ל, אותו אני מעריך מאוד. מעולם לא רציתי לצאת נגד צבא ההגנה לישראל, שהוא צבא העם.

"לצערי, חלק מהציבור לקח את זה למקומות של ערכים ודמוקרטיה. לצערי, אני רואה שיש כאלה שלוקחים את רצוני למחוזות פוליטיים, כאילו אני מכריז מלחמה כנגד צה"ל ... ולכן החלטתי לבטל את השתתפותי בעצרת".

גם הזמר דוד דאור ביטל את השתתפותו באירוע ומסר ל"כיכר השבת" כי "ליבי עם משפחת החייל, לאורך כל הקריירה שלי הקפדתי על מסרים של אחדות ואהבה, ברגע שהבנתי שמדובר בעצרת שנויה במחלוקת שיוצרת סערה גדולה בין שמאל לימי ומפלגת את העם, הרגשתי שזה לא מקומי, אינני אדם פוליטי ולא משתייך לזרם כזה או אחר, אני משתדל להתייחס לכל נושא לגופו, אני מאמין שבית המשפט והצבא יעשו את עבודתם נאמנה ומקווה בכל ליבי שהצדק יעשה, גם העצרת תוכננה ליום רביעי והוקדמה למחר כך שבין כה לא יכולתי להשתתף מטעמים אישיים, מאחל חג שמח לעם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר