מכה לש"ס

למרות ההצהרות: בתי הדין לא יזכו לאבטחה דומה לאבטחת בתי המשפט

בש"ס הצהירו שלא יתנו לחוק אבטחת בתי המשפט לעבור במידה לא ישוו את האבטחה בבתי הדין הרבנים לאבטחה בבתי המשפט, אבל החוק עבר ללא השינוי - בעקבות התנגדות של האוצר (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרים דרעי ואזולאי (צילום: יעקב כהן ויונתן זינדל, פלאש 90)

מכה לש"ס: בחודשים האחרונים הצהירו שר הדתות דוד אזולאי וגורמים נוספים בש"ס כי לא יתנו לחוק אבטחת בתי המשפט לעבור ללא התאמה של רמת האבטחה בבתי הדין לזו שבתי המשפט. אלא, שוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת אישרה את הצעת החוק ללא ההתאמה שש"ס דרשה, זאת לאחר שבמשרד האוצר התנגדו למהלך והסכימו "לדון בנושא לקראת תקציב 2017".

מנכ"ל בתי הדין שמעון יעקבי שהשתתף בדיון אמר: "באתי לוודא שהכנסת זוכרת שאנו חלק מהמערכת השופטת". יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי העיר לו בציניות: "אתה בטוח שאתם חלק ממערכת המשפט? הייתי בהיכלי משפט מפוארים וגם בבתי דין, השוכנים במבנים מיושנים ובהם נזילות מהתקרה".

יעקבי התייחס להצעת החוק ואמר: "האבטחה הנוכחית בבתי הדין, הינה במיקור חוץ. סמכויות המאבטחים, מזעריות, ובסיטואציה מורכבת, אנו מזמינים משטרה. המצב הנוכחי בלתי נסבל". יעקבי הזהיר כי אי התחייבות להקמת מערך האבטחה יכולה לדחות את הנושא בעוד עשור: "הצעת החוק לא קובעת תחולה להקמת משמר לבתי הדין, מה שמאפשר דחייה בהקמה גם של 10 שנים".

יו"ר הוועדה עמד על הכנסת בתי הדין לחוק, אך מדובר במהלך סמלי בלבד ולא מעשי, שכן לא נקבע מועד מחייב להקמת המשמר בבתי הדין הדתיים והוועדה הסתפקה ב"הצהרת נציג האוצר כי הנושא ידון לקראת דיוני תקציב המדינה לשנת 2017".

כזכור, סביב הצעת החוק התחוללה דרמה, לאחר ששר הדתות אזולאי מנע את העברתה בוועדת שרים לענייני חקיקה מאחר ובתי הדין לא הוכנסו לחוק. רק לאחר הסכמות בין המפלגות החרדיות למפלגות הקואליציה כי בתי הדין יזכו למעמד זהה לבתי המשפט בכל הקשור לאבטחתם, החוק אושר בוועדת שרים.

כעת כאמור, הצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית כאשר בתי הדין נכנסו באופן סמלי בלבד ללא התחייבות של הקמת מערך אבטחה לאחר שנציגי משרד האוצר התנגדו והסכימו "לדון" בנושא לקראת תקציב 2017, ללא התחייבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר