מדוע אברך סירב למחול לחברו שדיבר עליו לשון הרע?

אברך דיבר לשון הרע על חברו, וביקש סליחה. חברו טען כי אינו מסכים משום שמסתמך על מה שכתב החפץ חיים שהמדבר לשון הרע כל זכויותיו עוברות לזה שדיבר עליו. מה השיב הגר"ח? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: דוד זר)

שאלה מעניינת הובאה השבוע בפני מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, בנוגע לאברך שיודע ש"ס בבלי וירושלמי על בוריו אבל נכשל בדיבור לשון הרע על חברו.

"לאחר שהתחרט הפציר בו שימחל לו", נשאל הגר"ח, "אולם חברו טוען כי אינו מסכים משום שמסתמך על מה שכתב החפץ חיים שהמדבר לשון הרע כל זכויותיו עוברות לזה שספרו עליו וחובותיו עוברות למספר, ולפיכך רוצה שהזכויות של האברך שיודע ש"ס יעברו אליו". בגליון דברי שיח מובא כי מרן הגר"ח השיב כי "באם ימחל לו יקיים מצווה גדולה יותר ולכן כדאי שימחל לו".

עוד נכתב: "הזכירו לפני מרן שר התורה את דברי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שאמר כי לא יתכן שהמוחל יפסיד מכך אלא נשאר הזכויות לזה שדיברו עליו וגם יהיה לזה שנכשל בסיפור לשון הרע. וכששמע מרן את דברי מרן הגראי"ל אמר בזה הלשון: 'וכבר הורה זקן'. כשסיפרו כל זה למרן הגראי"ל, ביאר דברי הגר"ח שהטעם שלו הינו משום שמצווה יותר גדולה למחול מפני שזה עשיית חסד".

בתוך כך, מובא בגליון כי "הגיע בשבוע שעבר אל מעונו של מרן הגר״ח בחור כבן 20 שנים מחסידות בעלזא יחד עם אביו, כשהאבא מספר לרבינו שבנו למד במשך שנתיים את כל ששה חלקי המשנה ברורה ורוצה שמרן יבחנו כמה שאלות. מרן שמח לראות שבחור כל כך צעיר למד ומסכים להבחן על כל המשנה ברורה ומיד שאלו היכן כתובות הלכות לשון הרע".

"הבחור חשב מעט ומיד ציין שמובא בהלכות שבת סי' שמ"ג סק"ג ובה"ל סוכה סי' תרל"ט סק"ב המילים לשון הרע אבל מרן לא הרפה ושאלו היכן כתוב דיני לשון הרע ולא רק את המילים האלו וכרמז אמר לו שזה מובא בחלק ב'". הכותבים מספרים כי "לאחר כמה רגעים ציין הבחור את המ"ב בסימן קנ"ו סק"ד שכתוב שם כמה מדיני הלכות לשון הרע, מרן הגר״ח שמח מאד מתשובתו ומבקיאותו הרבה וברכו בשפע ברכות ואיחל לו שיזכה למצוא את זיווגו בקרוב ממש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר