רצח במצעד

בית המשפט הרשיע את ישי שליסל ברצח הנערה שירה בנקי

ישי שליסל שדקר למוות במהלך מצעד התועבה בירושלים את שירה בנקי ז"ל הורשע הבוקר בבית המשפט ברצח ובשש עבירות של ניסיון רצח • "גרם למותה של שירה ז"ל בכוונה תחילה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרוצח ישי שליסל, הבוקר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90. וידאו: שלמה מור, מדברים תקשורת )

הורשע ברצח: ישי שליסל שדקר למוות במהלך מצעד התועבה בירושלים את שירה בנקי ז"ל הורשע הבוקר (שלישי) ברצח ובשש עבירות של ניסיון רצח. שליסל נכנס אל אולם בית המשפט כשהוא מחזיק בידו ספר תורני ממנו קרא.

השופטת נאוה בן אור שעמדה בראש הרכב השופטים שהרשיע את שליסל אמרה בדיון כי "הוכח מעבר לספק סביר כי הנאשם גרם למותה של שירה ז"ל בכוונה תחילה וניסה לרצוח עוד שישה אנשים נוספים".

לדבריה: "העובדה שהפגיעות באחרים לא היו קטלניות ולעיתים אף שטחיות וכי באחת מהן לא הצליח לפגוע כלל, משום שהצליחה לנוס על נפשה אינה מוציאה את מעשיו מגדר ניסיון לרצח. מעשיו היוו פעולה בשרשרת של מעשים שלא הושלמו והיו מביאים לתוצאה קטלנית ועמדו ביסוד הנפשי של כוונה תחילה".

"אנחנו מרשיעים את הנאשם בעבירה של רצח, בעבירה תחילה ובשש עבירות של ניסיון לרצח ובעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות", קבעה השופטת.

שליסל טען במהלך החודשים האחרונים: "אני ממש לא תכננתי ולא רציתי שזה יקרה, וזה היה נראה לי סיכוי הרבה יותר נמוך. כמו שקרה לפני עשר שנים, כמו שקרה לאחרים, כמה ימים בבית חולים". שליסל סרב להיות מיוצג על ידי עורך דין בטענה כי: "בית המשפט לא פועל על פי התורה הקדושה והוא חלק ממנגנון הרשע".

כתב האישום נגדו מתאר את הרגעים הדרמטיים, שליסל נכנס אל בין הצועדים תוך שהוא מניף את הסכין מעלה ונועץ אותו בחוזקה בפלג גופם העליון של הצועדים שנקרו בדרכו במטרה לגרום למותם, כשלאחר כל דקירה הוא שולף את הסכין ומתקדם הלאה לעבר צועד אחר.

כך, תחילה נעץ שליסל את הסכין בחוזקה בגבו של ירדן נוי, לאחר מכן התקדם במורד הרחוב בין הצועדים במהירות, ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של נעם אייל. הוא המשיך במסע הטירוף, התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של שירה בנקי, ולאחר מכן התקדם ונעץ את הסכין בחוזקה בגבה העליון של יעל בלקין.

הוא המשיך ונעץ את הסכין בחוזקה בגבו העליון של כפיר גיל. משם נע אל עבר שגיב סטקולשציק בכוונה לדקור אותו בגבו באופן דומה, אך לנוכח הצעקות והמהומה שהתחוללה מאחוריו הסתובב שגיב לאחור והסכין פגעה בזרועו הימנית. שליסל התקדם כשהסכין בידו, ובתוך כך פצע את נגה כהן, שעמדה בסמוך, בזרועה.

לבסוף הוא ניסה לנעוץ את הסכין גם בגבה של שלי בר ניב כפי שנעץ ביתר הצועדים, אולם הופל ארצה על ידי שוטר שרדף אחריו.

כתוצאה מנעיצת הסכין בגבה נגרם לשירה בנקי קרע בריאה הימנית ובכלי דם, אשר גרם לאיבוד דם רב. שירה התמוטטה ואיבדה את הכרתה ונגרם לה נזק מוחי קשה. היא פונתה לבית החולים ונותחה מספר פעמים, ונפטרה כתוצאה מפציעתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר