הולכים לבחירות

דרמה בבת ים: בית המשפט ביטל את תוצאות הבחירות

בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל את תוצאות הבחירות לראשות העיר בת ים שהתקיימו בשנה שעברה וקיבל את הטענות על אי סדרים וטענות לשוחד בחירות שהשפיעו על טוהר הבחירות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראש העיר יוסי בכר (צילום: מתוך פייסבוק המצולם)

דרמה בעיר בת ים: בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל הבוקר (שלישי) את תוצאות הבחירות שהתקיימו בעיר בינואר 2015, לאחר הרשעתו של שלומי לחיאני.

יוסי בכר ניצח בבחירות ונבחר לראשות העיר, כאשר על פי הטענה הוא ניצח לאחר אי סדרים וחשד לשוחד בחירות שהשפיעו על טוהר הבחירות.

בכר ניצח את המועמד אלי יריב בהפרש של 491 קולות. כעת העיר תלך לבחירות חדשות, אך טרם נקבע מועד.

בפסק הדין כותבת השופת רות לבהר שרון כי "השתכנעתי כי בענייננו הוכח שקיימת הסתברות שמכלול הליקויים עלולים היו להשפיע על תוצאות הבחירות. הוכח כי האפשרות כי אלמלא מקרים אלו תוצאת הבחירות הייתה יכולה להיות שונה, עולה על הסיכוי שלא הייתה לליקויים אלה השפעה.

"זאת בשל מכלול הליקויים שהוכחו, חומרתם, ושיעור הפער הזעום שעמד על 491 קולות, שמהווה 1.2% בלבד מכלל המצביעים, מספר קולות שנמוך בהרבה אפילו משיעור הפער שנבחן במקרים שנסקרו. כפי שהדגשתי, ככל שמדובר בליקויים חמורים יותר ובשיעור פער נמוך - כך פוטנציאל ההשפעה גבוה יותר. יש מקום להביא בחשבון את העיתוי של מתן טובות ההנאה, שהיה בסמוך למועד הבחירות, ואת העובדה שההבטחות ניתנו על ידי המשיב בתפקידו כראש עיר, דבר שפגע בשוויון בין שני המתמודדים".

יצוין כי בבחירות לראשות העיר תנועת ש"ס וכן 'דגל התורה' תמכו במועמד שהפסיד אלי יריב, ואילו המקובל רבי בניהו שמואלי, העומד בראש קהילה חרדית בעיר, תמך ביוסי בכר.

כעת, ההערכה היא כי ש"ס תתמוך בבכר בבחירות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר