העתירה החילונית נדחתה

ביהמ"ש העליון קבע: המכולות בירושלים יחוייבו לשמור שבת

שופטי בית המשפט העליון אישרו את החלטת ניר ברקת לאכוף את חוק העזר העירוני כנגד מכולות ועסקים שיפתחו את שעריהן בשבת בניגוד לחוק. פעילים חברתיים בירכו: "ניצחון לשקופים" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

העתירה נדחתה - המכולות יישארו סגורות: שבועות לאחר שעיריית ירושלים הודיעה לבעלי עסקים בעיר כי תחל באכיפת חוק העזר העירוני הקובע כי העסקים בעיר חייבים להישאר סגורים בעיר, הכריע בית המשפט בעליון בעתירת בעלי המכולות בעיר וקבע כי הן יסגרו את שעריהן בשבת.

בעלי המרכולים פנו בתחילה לבית המשפט לעניינים מנהליים שדחה את העתירה, ולאחר מכן פנו לבית המשפט העליון בבקשה כי ימנע מהעירייה אכיפה אגרסיבית. לטענת בעלי המרכולים, לפני כחצי שנה נשלחו אליהם הודעות בהן צוין כי עיריית ירושלים התוותה מדיניות אכיפה בדבר איסור פתיחתם של בתי עסק בשבת וימי מנוחה וכי עליהם "להיערך בהתאם". בעלי המרכולים טענו כי החלטת העירייה "משנה סטטוס קוו של שנים ומהווה כפייה דתית שפוגעת בחופש העיסוק של העותרים ובחופש מדת של מאות אלפי תושבים ומבקרים חילוניים בירושלים".

שופט העליון עוזי פוגלמן, דחה את בקשת הערעור של בעלי המרכולים. כשהוא מדגיש כי מדיניות האכיפה של עיריית ירושלים, היא הדרגתית. בשלב הראשון מקבלים בתי העסק "הודעת אזהרה", לאחר מכן, במידה שלא ימלאו אחר הוראות החוק יוטל עליהם קנס מינהלי, ורק כצעד אחרון אפשר שיוצא נגדם צו סגירה. "בית המשפט", כתב השופט פוגלמן, "עומד על כך, כי בשלב הנוכחי לא ברור אילו אמצעים קונקרטיים יינקטו נגד המבקשים, וכי מכל מקום, ככל שיינקטו צעדים כאמור עומדים לרשותם מנגנוני ההשגה הקונקרטיים שנקבעו לכך בדין".

מ"הקואליציה לשבת שוויון", אגודת פעילים חברתיים ובעלי עסקים הפועלים לצמצום המסחר הקמעונאי בישראל בשבת נמסר: "החלטת בית משפט העליון מהווה ניצחון לכל אותם עובדים שקופים ועסקים קטנים הנאלצים לעבוד בשבת, וקולם לא נשמע. בית המשפט סתם בהחלטתו את הפתח אותו ניסו טייקונים, בעלי מתחמי הקניות הפועלים בשבת, לנצל לצורך המשך פעילות מסחר בשבת בכל רחבי הארץ. זוהי קריאת השכמה לממשלה, שעליה להפריד את המסחר בשבת מהתרבות והפנאי ביום המנוחה השבועי, ולקבוע את ההבדלים בין בתי קפה ומסעדות למרכזי מסחר ורשתות מזון המוניים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר