"הזיוף מאוד קשה לאיתור"

רגע לפני ששווקו בירושלים: נתפסו עשרות אלפי ביצים מסוכנות

1,566 תבניות ובהן כ-47 אלף ביצים עם חותמות מזוייפות, נתפסו לקראת שיווק שלהם בשוק מחנה יהודה בירושלים. "הזיוף מאוד קשה לאיתור" אומר וטרינר. איך תוודאו שהביצים לא מסוכנות? (ארץ)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: המועצה לענף הלול)

1,566 תבניות ובהן כ-47 אלף ביצים עם חותמות ותוויות מזויפות הוברחו משטחי הרשות הפלסטינית ואותרו במחסן בבית חנינא לקראת שיווק בשוק מחנה יהודה בירושלים. הווטרינר העירוני ד"ר אסף בריל חתם היום (שלישי) על צו להשמדת הביצים שהוגדרו כ"מסוכנות למאכל אדם".

חשיפת עשרות אלפי הביצים המוברחות מגיעה לאחר פעילות משותפת של אגף הפיקוח במועצה לענף הלול ושל המשטרה. רק בשבוע שעבר אותרו והושמדו אלפי ביצים נוספות שהוברחו אף הן משטחי הרשות הפלסטינית. הביצים נושאות חותמות מזויפות של שני משווקים מורשים וחותמת "כשר לפסח".

צילום: המועצה לענף הלול
צילום: המועצה לענף הלול

הביצים נתפסו לאחר שלמחסן בו אוחסנו הגיע סוחר בעל דוכנים למכירת ביצים בשוק מחנה יהודה בירושלים. מנהל אגף הפיקוח במועצה לענף הלול, אורי דרוזי, אומר כי "ביצים אלו שמקורן ברשות הפלסטינית מסוכנות למאכל אדם והיו אמורות להימכר ולהגיע ערב החג לשולחנות הסדר של תושבי ירושלים".

איך תדעו שהביצים שלכם לא מזוייפות? "קודם כל לקנות אך ורק ביצים חתומות עם שם משווק מורשה" הוא ממליץ, "לבדוק שתאריך השיווק אינו פג תוקף. לקנות ממקומות ששומרים על טמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. ולהקפיד לא לקנות בדוכנים בשווקים הפתוחים וממכוניות שעושות חלוקה לבתים".

ד"ר אסף בריל, הווטרינר העירוני בירושלים, אמר ל-ynet: "השמדנו בשנים האחרונות בערך מיליון ביצים בשנה, אבל אתה מדבר על עיר של מיליון תושבים. זה ביצה לתושב, טיפה בים. בגלל האופי של המעברים לרשות הפלסטינית ולאוכלוסייה של מזרח ירושלים יש זליגה של המון מזון לא חוקי ושאינו ראוי למאכל מאזור הרשות הפלסטינית".

צילום: המועצה לענף הלול
צילום: המועצה לענף הלול
צילום: המועצה לענף הלול

בריל מוסיף כי עם השנים הזיופים נעשו מתוחכמים יותר ויותר: "הם מזייפים את החותמות על הביצים, והזיוף מאוד מאוד קשה לאיתור, אפילו למומחים של מועצת הלול ושל משרד החקלאות והשירות הווטרינרי".

לדבריו, בביצים הללו יש סכנה ממשית לבריאות הציבור: "ההיגיון הוא שגם אם יש בביצה כמות מסוימת של חיידקים, אם היא נשמרת בטמפרטורה סבירה, שזה עד 20 מעלות או בקירור - כמות החיידקים לא מתפתחת ולא עולה. ואדם בריא ורגיל יכול להתמודד עם כמות חיידקים שכזו. אם הביצה מוחזקת בטמפרטורה לא מבוקרת, היא יושבת במחסנים בלי קירור וכמות החיידקים גדלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר