בגלל השער ב"משפחה"

תסיסה בויז'ניץ מונסי: מי אישר לפרסם שיחה עם האדמו"ר?

בויז'ניץ מונסי סוערות הרוחות בעקבות שיחה עם האדמו"ר המתפרסמת בגיליון החג של 'משפחה'. מודעת מחאה מטעם גבאי הרבי, מתפרסת הבוקר ומה טוענים ב"משפחה"? כל הפרטים (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ מונסי וההכחשה הבוקר (צילום: דוב לענטשעווסקי, 'א בליק', צילומסך)

תסיסה בחצר ויז'ניץ מונסי בעקבות כתבה שמתפרסמת בגיליון החג של 'משפחה', ובה תיעוד של שיחה עם האדמו"ר על נס ההצלה של האדמו"ר בתקופת השואה וזאת לצד תמונתו בשער העיתון. הבוקר (רביעי) אף מתפרסמת ביומון 'המבשר', המזוהה עם ויז'ניץ מונסי, מודעת מחאה מטעם גבאי האדמו"ר.

במשך שנים מתנגד האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי לחשיפה ומתרחק מאור הזרקורים, אך לצד זאת - היו פעמים בודדות בשנים האחרונות שבהן הביע האדמו"ר הסכמה לפרסום מאמרים העוסקים בנס ההצלה של האדמו"ר ואביו בתקופת מלחמת העולם השניה.

הבוקר, כאמור, מתפרסמת מודעת מחאה בעיתון 'המבשר' מטעם גבאי האדמו"ר, הרב יעקב רוזנפלד, ובה נכתב כי "הגיע אלינו ידיעה מצערת אודות מאמר שנכתב על כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בכתב העת 'משפחה' ועוד הוסיפו לפרסם תואר קודשו בשער".

"ראינו לחובה למחות ולחזור ולהבהיר מה שידוע בשער בת רבים דעת קדשו נגד פרסום תמונותיו אפילו בצורה חלקית, ובמיוחד נגד פרסום דברים ושיחות שנמסרו לאנשים פרטיים ללא אישור מפורש לפרסמם בעיתון ובמיוחד נגד הכתיבה עליו ועל קורות והליכות חייו (חוץ מנס הצלתו)", מבהיר הגבאי.

שער 'משפחה'

הגבאי מוסיף וכותב כי "מכאן תצא קריאה לכלל עורכי כתבי העת שתפקידם לרומם כבוד התורה וחכמיה, שלא לזלזל בכובדם של צדיקי הדור ולהשתמש בהם לצרכים מסחריים. ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר".

ל"כיכר השבת" נודע כי שליח של עיתון 'משפחה' שביקר בניו יורק לפני מספר שבועות, קיבל הצעה מ"גורמים" בסביבת האדמו"ר להיכנס אל הקודש פנימה ולשמוע על סיפור נס ההצלה מפי האדמו"ר.

את השיחה צירף כתב 'משפחה' אריה ארליך לדרשות שונות שבהן גולל האדמו"ר את נס ההצלה והדברים מתפרסמים השבוע בגיליון החג של העיתון.

מודעת המחאה

מנגד, בקרב הגורמים האחראים על המדיניות בחסידות ויז'ניץ במונסי, עוררה הכתבה כעס רב זאת הן בשל העובדה שנעשתה ללא התייעצות עמם והן בשל פרסום התמונות לאור העובדה שהאדמו"ר מתנגד בחריפות לכך במשך כל שנות חייו

בחסידות מבהירים כי מי שיכול לאשר דברים מסוג זה הם אך ורק בן האדמו"ר הרה"צ רבי ישראל הגר או הגבאי הראשי הרה"ח רבי יעקב אהרון וורצברגר או הרה"ח רבי בנימין וורצברגר ולא גורם אחר.

"יש לרבי למעלה מ-200 נכדים אז יכול להיות שאחד מהם הכניס מישהו אבל עדיין זה לא אומר שזה על דעת המערכת וקל וחומר שאי אפשר לומר שהשיחה היתה לציטוט", הם טוענים בלהט.

צפו: האחים מויז'ניץ בחתונת נכדי הרבי מויז'ניץ ממונסי (צילום: ראבישע נייעס)

מנגד, בעיתון "משפחה" מבהירים כי הם הסתמכו על גורמים בסביבת הרבי וכי בהתאם להקפדתו בכתבה המתפרסמת ב'משפחה' לא מופיעות תמונות של האדמו"ר, מלבד תמונה אחת המתפרסמת בעמוד השער ובפתח הכתבה, שבה מוסתרות פניו של האדמו"ר ברובן.

כך או כך התקווה ב'משפחה' היא שהמכתב יסיים את הסאגה שהתחוללה בימים האחרונים בשיכון החסידי מאז נודע על פרסום השיחה וכתבת הפרופיל על נס ההצלה של הרבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר