בסיור בירושלים

פרוש ודייטש הסבירו לקונסול הכללי של ארה"ב על חג הפסח

הקונסול הכללי של ארה"ב בירושלים, מר דונלד בלום וצוותו, סיירו במאפיית מצות ובקמחא דפסחא, עם סגן השר פרוש וממלא מקום ראש עיריית י-ם יוסי דייטש ושמעו על חג הפסח הקרב (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דייטש, בלום ופרוש (באדיבות המצלם)

הקונסול הכללי של ארה"ב בירושלים, מר דונלד בלום וצוותו, סיירו במאפיית מצות בירושלים, יחד עם סגן שר החינוך מאיר פרוש, ממלא מקום ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, ומנהל אגף קשרי חוץ באגודת ישראל אהרן דוד דייויס.

עוד הצטרפו מהקונסוליה בירושלים מר אנדרו דם וגב' בלסם, הקונוסולים הפוליטיים, וקונסול לעניין עיתונות ותרבות מר ריצ'רד בנגאן.

את הסיור פתחו במאפיית מצות הנוסטלגית בשכונת 'בית ישראל', "ר' לייבלה", במהלכו עמדו המשתתפים על תהליך אפיית המצות וקיבלו הסבר מפורט מסגן השר פרוש המכיר את הקונוסול הכללי אותו אירח בעבר בביתו.

הקונסול הכללי התפעם מהתהליך אפיית המצות וסיפר שהשתתף בעבר בליל הסדר וכעת ביקש לראות מקרוב את תהליך הכנת המצות, ובשל כך נולד רעיון הסיור באמצעות ישראל אהרן דייויס.

הפמליה המשיכה בסיור ברחובות מאה שערים כאשר הם מתרשמים מאווירת ההכנות והעשייה הבלתי פוסקת של תושבי המקום בהכנות לקראת הפסח, כשנהרת שמחת מצווה על פניהם.

אנשי הקונסוליה התרגשו למראה חלוקת קמחא דפסחא בשכונה, ושמעו מהמחלקים כי הם גייסו מיליוני דולרים כדי שיהיה באפשרותם לחלק מוצרים בחינם למשפחות נזקקות.

ב'קמחא דפסחא'

בין היתר חולקו מאות אלפי קילו של תפוחי עץ, גזר בצל, תפוחי אדמה, עשרות אלפי בקבוקי יין וחבילות מצות , ארבעים אלף קילו בשר, למעלה ממיליון ביצים ועוד ועוד.

מ"מ רה"ע ירושלים יוסי דייטש הסביר לצוות הקונסוליה על תעשיית החסד האדירה המתנהלת בציבור החרדי בימים אלה. "החלוקה הנוכחית היא עבור עשרת אלפים משפחות ול-120 אלף איש שיקבלו השנה את החבילות הגדושות המוכנות כאן כאשר במרכזה של הנתינה עומדת כל העת המחשבה לא לבייש את המקבל וכי נעשים מאמצים רבים להשתכלל ולבצע חלוקות מצרכים עד לבתי המשפחות ולא במרכזי חלוקה ללא שיתביישו בחסרונם", אמר.

לשאלת הקונסול לפשר החלוקה והנתינה דווקא עבור חג הפסח, הסביר דייטש, שקוראים בהגדה בליל הסדר, את הפסוק "כל דכפין ייתי וייכול כל דצריך ייתי ויפסח" כל מי שרעב יבוא ויאכל, כל מי שצריך יבוא ויפסח, כך שיש חשיבות גדולה ביהדות של ערבות הדדית, שכל יהודי יקיים את ליל הסדר בהידור, ולכן יש מצווה לתת את כל המצטרך כמו בשר, יין, מצות ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר