צפו בתיעוד

אלפי חסידי חב"ד בכינוס "הקהל" ב'ארנה'

אלפי חסידי חב"ד הגיעו אמש מכל רחבי הארץ, במאות אוטובוסים, לכינוס "הקהל" המרכזי בהי"ארנה" בירושלים. על הקטע המוזיקלי: תזמורת "המנגנים", שמחה פרידמן ונמואל הרוש • תיעוד (חסידים)

(באדיבות המצלם)

אלפי חסידי חב"ד הגיעו אמש (שלישי) מכל רחבי הארץ, במאות אוטובוסים, לכינוס "הקהל" המרכזי במרכז הכינוסים הענק "ארנה" בירושלים.

הכינוס שנקבע ליום הולדתו ה-114 של הרבי זיע"א י"א ניסן בברכתם ובעידודם של רבני בית דין רבני חב"ד, סחף את אלפי המתכנסים.

בשבוע האחרון לפני הכינוס לא ניתן היה להשיג כרטיסים וזאת בשל ההיענות העצומה לכינוס שאורגן על ידי צעירי אגודת חב"ד, הגוף הרשמי שמונה על ידי הרבי להיות הזרוע המבצעת של כל פעילויות חב"ד בארץ הקודש, וזכה לברכתו ועידודו של הרבי במהלך כל השנים, מצטרף לעשרות כינוסי "הקהל" שהתקיימו כבר במהלך חודשי השנה ויתקיימו עד סוף שנת תשע"ו בהתאם להוראותו של הרבי לקיים בשנה שלאחר שנת השמיטה כינוסי "הקהל".

דקות מעטות לפני פתיחת שערי הכינוס אמר השליח הראשי של הרבי לארץ הקודש הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב כי "ההשתתפות העצומה של משפחת חסידי חב"ד אנשים, נשים וטף שהגיעו מכל רחבי הארץ בהמוניהם, מוכיחה את אחדות החסידים ונאמנותם למוסדות הרשמיים שהקים ומינה הרבי. אחדות זו תובילנו לגאולה האמיתית והשלמה בב"א".

כבר משעות אחה"צ המוקדמות זרמו רבבות המתכנסים לעבר מרכז הכינוסים הענק ב"ארנה" בירושלים, כאשר מאחורי הקלעים באולם עצמו מארגנים הצוותים הלוגיסטיים וחברת ההפקה את הכנס.

פרק הנחיית הכינוס היה מרתק בפני עצמו. מלאכת ההנחייה הופקדה בידיהם של שלושה, הרב מנחם קניג מראשי ישיבת תומכי תמימים בלוד, הרב זלמן קפלן ראש ישיבת צעירי השלוחים בצפת והילד מנחם מענדל בטשוילי מנחלת הר חב"ד שהדהים את המתכנסים בהשתלבותו במלאכת ההנחייה, המארגנים אומרים כי מכיוון שהמתכנסים היו משולבים ממבוגרים, מצעירים ומילדים היה חשוב להם לדאוג למצוא נתיבות לליבותיהם של כל המתכנסים.

במרכזו של הכנס נשמע נאומו חוצב הלהבות של אורח הכבוד הרה"ח הרב שבתי סלבטיצקי, שליח הרבי באנטוורפן שבבלגיה שריתק וריגש את רבבות המתכנסים בנאומו תוך שהוא מביא עובדות וסיפורים על הנהגותיו של הרבי בשנות הקהל.

רגע השיא של הכינוס היה עת עברו המסכים להקרין בשידור חי את הקראת הפ"נ באוהל הרבי בניו יורק, כבר בעת כניסת עשרות האלפים למתחמי הכניסה לאולם ציפו להם דוכני הרשמה בו יכל כל אחד לרשום את שמו ובקשתו להזכיר על הציון, תחת הכותרת "ברכנו אבינו כולנו כאחד" אלפים אלפים עמדו בתור בסבלנות ורשמו את שמם ושם בני משפחותיהם, ההתארגנות הלוגיסטית העצומה להעברת עשרות אלפי השמות עברה בסדר מופתי, כאשר ליד האוהל הקדוש בניו יורק התארגנו לקבל את הרשימה העצומה של המתכנסים, ברגע השיא עלו על המסכים התמונות מהאוהל הקד' והמתכנסים כולם קמו על רגליהם וראו את הקראת הפ"נ באוהל הרבי בניו יורק תוך תפילה חרישית מעומק הלב שיתקבלו תפילותיהם ובקשותיהם.

במהלך הכינוס הביאה את הפן המוזיקאלי תזמורת "המנגנים" שליוותה את הזמרים החסידיים ר' שמחה פרידמן ור' נמואל הרוש, יחד עם חיילי צבאות ה' ממקהלת הפנסאים הגוף האחראי על פעילויות ילדי חב"ד תחת ארגון הגג צעירי אגודת חב"ד, ילדי "צבאות ה'" הופיעו כולם במדים מיוחדים המייחדים אותם במהלך השנה כולה, לקראת הכינוס סבבה ניידת "צבאות ה'" בכל ריכוזי קהילות חב"ד בארץ והפיצה מדים חדשים לילדים.

מנחם מענדל בטשוילי מנחלת הר חב"ד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר