צפו ברגע הפיצוץ

כך השמיד צה"ל את מנהרת הטרור של חמאס

דובר צה"ל מפרסם תיעוד נוסף מתוככי מנהרת הטרור של חמאס שנחשפה סמוך לגבול עם עזה ומרגעי הנטרול. אלוף פיקוד הדרום: "הפתרון הכולל - הקמת מכשול. אנחנו בשלבים מתקדמים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

תיעוד: דובר צה"ל פרסם הערב (רביעי) תיעוד של מנהרת החמאס שנחשפה בשטח ישראל ואת רגעי הנטרול שלה. פיצוץ המנהרה בוצע בימים האחרונים בשני שלבים. בשלב הראשון, חסימה פיזית של המעבר במנהרה מתחת למרחב בגדר כדי למנוע מחמאס לחפור אותה שוב ולתפעל אותה. בשלב השני, אמש, יחידת ההנדסה של צה"ל פוצצה את החלק העיקרי בתוואי שלה.

מוקדם יותר התייחס אלוף פיקוד דרום אייל זמיר לחשיפת המנהרה ואמר: "אנחנו במאמץ שיטתי לאיתור מנהרות. ניסיונות חמאס ידועים לנו. יש תהליך למידה משמעותי ופיתוח יכולות. אם חמש יעשה טעות, הוא ישלם מחיר כבד. המנהרות של חמאס יהפכו למלכודת מוות". לגבי פתרון אפשרי אמר זמיר כי "הפתרון הכולל יהיה בהקמת מכשול ואנחנו בשלבים מתקדמים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם חשיפת המנהרה כי: "בימים האחרונים מדינת ישראל השיגה פריצת דרך עולמית ביכולת לאתר מנהרות. אני מברך את הרמטכ"ל, את צה"ל, את השב"כ, את אנשי המודיעין והטכנולוגיה על פריצת דרך ייחודית זאת".

"הממשלה משקיעה הון עתק בסיכול איום המנהרות. זה מאמץ מתמשך, זה לא נגמר בין לילה, אנחנו משקיעים בזה ונמשיך להשקיע בהתמדה ובנחישות" אמר נתניהו.

בחמאס אמרו כי: "מה שהוכרז על ידי ישראל הוא רק טיפה בים ממה שהכינה ההתנגדות כדי להגן על העם הפלסטיני, על מקומותיו הקדושים, על אדמתו ועל אסיריו".

"אחרי הביקורת הגדולה כלפי ההנהגות הצבאיות והפוליטיות של ישראל", נמסר בהודעה, "ואחרי האימה שבה חיים תושבי עוטף עזה, הודיעה ישראל כי חשפה מנהרה מזרחית לעיר רפיח אך לא העזה לפרסם את כל הפרטים ואת האמת לבני עמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר