תעלומת רבי ג'קוב

נוכל התחזה לרב קהילה במשך שנים: "לא בטוח שהוא יהודי"

עיתונאי פולני חשף כי "הרב ג'קוב" שהנהיג קהילה יהודית בפולין - הוא מתחזה. "בכלל לא בטוח שזה אדם יהודי" נטען בתקשורת המקומית. חברת הקהילה: "חשבנו שהוא רב שהגיע מישראל" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ה'רב' ג'קוב (מתוך יוטיוב)

תעלומת רבי ג'קוב. דבר לא הכין את בני הקהילה היהודית בעיר פוזנן שבפולין לעובדה המפתיעה שנתגלתה בימים האחרונים ולפיה "רבי יעקב", רבה של הקהילה הנערץ, הינו מתחזה שספק גדול אם הוא בכלל יהודי.

"חשבנו שהוא מישראל, ויש לו בן שמשרת בצה"ל" סיפרו בני הקהילה ההמומים לכתב העיתון הפולני" Glos Wielkopolski" (קול פולין הגדולה) שחשף כי הרב ה"נכבד" הינו נוכל שעבד על בני הקהילה. "הוא היה תלמיד חכם גדול, בקיא בספרי הלימוד ובחיים לא חשבנו שהוא משקר עלינו", סיפר אחד מוותיקי הקהילה הקטנה.

"אני מופתעת. מעולם לא בדקתי את התעודות שלו", הודתה אליסיה קובוס, ראש הקהילה היהודית בעיר, וסגנית נשיא איחוד הקהילות האורתודוכסיות בפולין.

"הרב" ג'קוב (מתוך עמוד הפייסבוק של ה'רב', שבינתיים הוסר מהרשת)

לפי העיתונאי שחשף את הפרשה המביכה, קריסטוף קזימירצ'ק, יעקב אף הודה כי הוא לא רב, ואמר כי מעולם לא טען לתואר רבנות. עם חשיפת הפרשה המוזרה נעלמו עקבותיו של "הרב" ולאחר כמה ימים הוא אותר בצ'כנוב, לפי כלי תקשורת פולניים.

כלי התקשורת טוענים כי התברר שהרב הידוע איננו מישראל ואף ייתכן שאינו יהודי כלל. עיתון נוסף חשף כי מקורו של הרב הינו בכלל מעיירה פולנית נידחת, וכי הוא השתלם בספרי יהדות וכך קנה את אמונם של בני קהילתו התמימים שנפלו בפח.

באתר "טיימס אוף ישראל" דווח כי ברשת הפייסבוק תופעל עמוד שנשא את שמו של הרב, אולם זה הוסר בשבוע האחרון מהרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר