ערב ביעור חמץ

מרן הרב שטיינמן: "היצר הרע נכנס לכל מקום, קשה לבערו"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן נשאל האם צריך לבדוק פירורי חמץ פחות מכזית והשיב כי "היצר הרע מצליח להיכנס לכל מקום". וגם, האם ילדים צריכים לומר "ברכת האורח" אצל הוריהם? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הרב שטיינמן (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

הגאון רבי משה יהודה שניידר, החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מספר כי במהלך השבוע האחרון הגיע הרה"ג ר' יוסף פוגל לבקר במעונו של מרן ראש הישיבה שקיבלו בחביבות רבה וכדרכו שאל בהלכה ובאגדה, ומרן שומע ועונה על הדברים.

"האם צריך לבדוק פירורים פחות מכזית?", תהה, ומרן השיב: "וכי אתה יודע בבירור שאין שם כזית?", והוסיף מרן בהארה: "ישנם מקומות שלא נכנס שם כזית חמץ, אבל "היצר הרע" מצליח להיכנס לכל מקום. ואף אם מבערים את החמץ אבל את היצר הרע קשה מאד לבער...".

וכששאל אם בבריסק היו נוהגים לסגור את הספרים בפסח, "לא", השיב לו מרן, ומציין החברותא כי למעשה שנים רבות היה נוהג לסגור את הספרים, [על ידי חבלים שהיה קושר מצד לצד, בכל המדפים שבגובה אדם], ובשנים המאוחרות יותר הפסיק, ואמר לי שאינו אוכל אף פעם עם ספר, ואין שום חשש שיהיה בהם חמץ.

"בן או חתן המתארחים אצל ההורים, האם צריכין לומר ברכת האורח בברכת המזון?" שאל, וראש הישיבה השיב: "יכולים לומר ויכולים שלא לומר".

"במה שאחז"ל בברכות ונפסק בשו"ע או"ח סי' צ"ד דהמתפלל צריך שיחזיר פניו כנגד ארץ ישראל וכו', למה לא יכוין פשוט שעומד ומדבר לפני בורא עולם?", תהה, והשיב מרן: "לא כל אחד הוא בדרגה גדולה כזאת שירגיש ממש עומד לפני ה'...".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר