מתרחבת המחאה

גפני ואשר בהצהרת כוונות: "אין מנוס, נגביל את כוחו של בג"ץ"

החלטת בג"ץ לאפשר את 'ברכת כוהנות' בכותל מביאה את ראשי 'דגל התורה' לאיים בהגבלת כוחו • הרב אביגדור נבנצל: "בג"ץ זהו שורש פורה ראש ולענה" • דרעי: לא נאפשר חילול הקודש (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ואשר (צילום: שוקי לרר)

מחאה חריפה מתעוררת ביממה האחרונה בעקבות ההתערבות הגסה והבלתי פוסקת של בג"ץ בנושאי דת והלכה, תוך חציית כל הקווים האדומים.

לאחר שרשרת של התערבויות בנושאי דת ומדינה מאפשר אמש בג"ץ קיומה של פרובוקציה זולה וחילול המקום הקדוש ביותר לעם יהודי, שריד בית מקדשנו, ב"ברכת כוהנות", על-ידי הקבוצה ההזויה המכנה עצמה "נשות הכותל", הפוגעת ברגשות העל היהודי בארץ ובתפוצות.

בעקבות החלטת בג"ץ, אומר הבוקר (חמישי) ל"יתד נאמן" הגאון רבי אביגדור נבנצאל רבה של העיר העתיקה בירושלים, כי "דברי בג"ץ בטלים ומבוטלים כעפרא דארעא".

"בג"ץ זהו שורש פורה ראש ולענה", התבטא הגאון בחריפות ובכאב רב.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, אומר כי "ביהמ"ש העליון מיצב את עצמו במקום של שונאי הדת ושונאי היהדות באופן ברור וחד משמעי. הוא לא מצטדק, הוא אומר בדיוק. כל מי שיגיש בג"ץ בעניין הזה ביהמ"ש העליון ייתן לו סעד, גם אם זה במחיר של שפיכות דמים, גם במחיר של פיקוח נפש, גם אם אלו דברים שסופם מי ישורנו, גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה גשמית, פיזית.

"המציאות הזו שבה ביהמ"ש מעמיד את עצמו במקום שבו עומדים כל שונאי היהדות, היא ברורה לחלוטין ולכן לא יהיה מנוס מלהגביל את כוחו בחקיקה. אסור לאפשר לו את ההשתלטות הזו שבסופו של דבר היא תהרוס את מדינת ישראל כמדינה יהודית וגם כמדינה דמוקרטית".

ח"כ גפני מוסיף ומדגיש כי "מי שהלך וקיווה שיקבל סעד מביה"ש, פשוט טעה. אנו כבר מזמן איננו מבקשים ממנו סעד, אנו יודעים שמעולם הוא לא נתן סעד ולעולם גם לא ייתן סעד לנושאים שלנו. אמרתי זאת בעבר, והנה התוצאות".

שר הפנים אריה דרעי, אמר ל"יתד נאמן" בתגובה, כי "מדובר בעליית מדרגה בפגיעה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, באמצעות פרובוקציה זולה של מספר נשים הזויות, אשר כל מטרתה רק לגרום לפגיעה בעם היהודי.

"העם היהודי שרד אלפי שנים ושמר על קדושתו, לא נאפשר את חילול הקודש ובכוחות משותפים של כלל הנציגות החרדית נוכל גם להם".

מזכ"ל "דגל התורה" יעקב אשר, אומר כי "בג"ץ יגרום במו ידיו למלחמת דת, וזאת רק כדי למלא את רצונם וגחמותיהם של אנשים הזויים, הלוקחים כל דבר שבקדושה והופכים אותו לליצנות גמורה. הדרך היחידה של הרפורמים דרכה הם נעזרים זהו בג"ץ, תחת מעטה כביכול של 'שוויוניות', 'חופש' וה'זכות' של כל אחד לעשות מה שהוא מעוניין. תחת המעטה הזה כביכול, בג"ץ מתחבר באופן מעשי לאג'נדה של הרפורמים, שבעצם לא מעניין אותם שום דבר מה שכתבו בהלכה".

עוד מוסיף אשר כי "בג"ץ, כביכול בשם חופש הביטוי וחופש השוויוניות, יודע שבזה הוא מקעקע את ההלכה ובזה הוא לוקח את הייחוד שלנו כעם שקיבל תורה והלכה, ובחיפוי מלא נותן אפשרות לרפורמים לנסות ולקעקע את הדברים ולשנותם, כדי להפוך אותם בסופו של דבר לדברים שלא יהיו קיימים, חלילה".

"יש לפעול להגבלת כוחו של בג"ץ, למנוע ממנו להרוס כל דבר שבקדושה ולשנות את דמותה היהודית של מדינת ישראל, ועל כך צריכים להיות נחושים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר