העימות החריף ב'אגודת ישראל' מחריף

מוזס מגיב לליצמן וחושף: היו חילוקי דעות ב'מועצת החסידית'

ח"כ מנחם אליעזר מוזס מגיב בחריפות, בשיחה עם "כיכר השבת", לשר ליצמן ואומר: "אף אדמו"ר לא צעק עליי, זהו שקר גמור" • חושף את חילוקי הדעות ב"מועצת החסידית" על היחס ללפיד (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן ומוזס, בעת הראיון (צילום: המחנה החרדי)

הסערה בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על העימות החריף בתוככי סיעת "אגודת ישראל" שנתגלה בין השר יעקב ליצמן ליו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס במהלך ראיון לעיתון "המחנה החרדי" במסגרת פאנל משותף של ארבעת חברי הכנסת של התנועה החסידית, נמשכת ומעוררת הדים רבים.

מדיווחים שונים עולה כי עיקר הוויכוח בין השניים היה האם דעת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הינה חד משמעית כנגד כל שיתוף פעולה ויצירת שיח עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד.

השר ליצמן הדגיש כי "דעת המועצת היא שלא לנהל עם לפיד כלל שיג ושיח. לא מתקבל על הדעת לטפוח לו על השכם, לחייך אליו ולומר שאנחנו חברים, רק כי הוא בדק והבין שלהילחם בחרדים זה לא פופולארי".

מוזס הגיב ואמר כי "זה שקר מוחלט. המועצת מעולם לא הכריעה בנושא האם לדבר עם לפיד או לא".

מוזס אף הבהיר כי "גם את בן גוריון החרדים תיעבו, הוא היה לא פחות עוין לחרדים, אבל היו מדברים איתו. בשביל לא לדבר אפשר להיות חלק 'מהעדה' או מסאטמר ולא להיכנס לכנסת".

בשיחה הבוקר עם "כיכר השבת", מגיב יו''ר סיעת יהדות התורה לחשיפה ולסערה שנוצרה וטוען: "כפי שאמרתי בוויכוח בראיון אף אדמו"ר לא צעק עליי, זהו שקר גמור. אחד האדמו"רים החשובים התבטא ואמר כי לדעתו אין להתייחס ללפיד באופן חם ולבבי ויש להחרים אותו. הוא לא אמר זאת אליי אלא הביע את דעתו במסגרת דיון מיוחד של האדמו"רים בסוגיה".

"מנגד יש לציין כי דווקא שני אדמו"רים חשובים אחרים צידדו בעמדה הפוכה לפיה אסור להחרים את לפיד. אין בכך כל הגיון, טען אחד הרעב'ס", אומר מוזס, "מי יודע אולי בעתיד הוא יהיה כוח פוליטי עולה וחזק ונצטרך את עזרתו? לא יהיה זה חכם להחרים לגמרי פסק הרבי בנחרצות כשאליו הצטרף אדמו"ר חסידי נכבד נוסף".

מוזס שב ומדגיש כי "לא היתה כל הכרעה והנושא הסתיים ללא הוראה חד משמעית מהמועצת".

ל"כיכר השבת" נודע כי בדיון במועצת גדולי התורה בסוגיית היחס ללפיד הביע האדמו"ר מסלונים את העמדה הקיצונית והבלתי מתפשרת כי אין לשוחח עם לפיד ויש להחרים אותו. מנגד האדמו"רים מצאנז וסאדיגורה נטו יותר לצד השני ולא קיבלו את הדעה כי יש להחרים את לפיד ללא כל אבחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר