האפלייה נמשכת

מורי המוכש"ר לא קיבלו מענק ממשרד החינוך

מורי ישראל זכו למענק מיוחד בסך 2,000 שקלים אותו הם מקבלים ממשרד החינוך, אלא שצוות המורות והמלמדים ממוסדות המוכר שאינו רשמי ומהת"תים במוסדות הפטור לא יזכה למענק (חדשות)

מנהלי מוסדות (באדיבות המצלם)

אפליית מוסדות המוכש"ר נמשכת: כל מורי ישראל זכו למענק מיוחד בימים אלו כתוצאה מהסכם שאליו הגיע משרד האוצר מול ההסתדרות. אלא שצוות המורות והמלמדים ממוסדות המוכר שאינו רשמי ומתלמודי התורה במוסדות הפטור לא יזכה למענק העומד על סך 2,000 שקלים.

בעוד שבכלל מערכת החינוך המשרד מפצה את המוסדות במלוא עלות המענק למורים והם מעבירים אליהם את הסכום, מוסדות המוכש"ר הכורעים גם כך תחת הנטל כיון שהתקצוב שלהם לוקה בחסר, לא קיבלו את שווי המענק ממשרד החינוך.

יו"ר פורום המוכש"ר, דוד שרפר אומר כי "לא סביר שמי שסובלים מאפליה תקציבית קשה יצטרכו גם להתחייב בעלויות נוספות עבור מענק המגיע למורים בעוד שבכל שאר מוסדות החינוך, משרד החינוך מממן את המענק במלואו".

בפורום פנו במכתב דחוף למנהל המחוז החרדי ולהנהלת משרד החינוך בתביעה להעביר את מלוא הסכום הנדרש ישירות למורים עוד לפני החג. "אין שום סיבה שמורי המוכש"ר יופלו לרעה לעומת כל מורה אחר במערכת החינוך" אומרים בפורום. "כשם שאנו תובעים שוויון בתקצוב עבור התלמידים אנו תובעים שוויון בתקצוב למען המורים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: מדובר בקריטריונים של משרד החינוך והאוצר לפיהם פועלת חלוקת התקצוב (מקום המדינה), זאת בשל היותם מוסדות חינוך שאינם מוכרים.

יש לציין כי מוסדות החינוך החרדים בהם החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני מקבלים את המענק כמו כל יתר המורים במדינת ישראל.

מנהל המחוז החרדי פנה ללשכה המשפטית בניסיון למצוא פתרון למוכש"ר ושאינו מוכר, אולם זו הודיעה למנהל המחוז לאחר בדיקה יסודית כי מוסדות אלו, לא עומדים בקריטריונים והדבר מנוגד לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר