חזר הביתה

החייל היורה שוחרר לליל הסדר והתקבל במפגן תמיכה

סמל אלאור עזריה שמואשם בהריגת המחבל מחברון בעודו מנוטרל, שוחרר היום לחג הפסח לאחר 29 יום מעצר פתוח בבסיסו. ביום ראשון יחזור להמשך מעצרו עד תום ההליכים נגדו. עם הגעתו לביתו חיכו לו תומכים שנאבקים לשחררו. אם יורשע הוא צפוי לעונש של עד עשרים שנות מאסר (צבא)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
סמל אלאור עזריה (צילום: פלאש90)

סמל אלאור עזריה, החייל שהואשם בהריגת המחבל המנוטרל מחברון, השתחרר הבוקר (שישי) לחג לאחר 29 יום מעצר בבסיס.

בית הדין הצבאי החליט לשחרר את עזריה לליל הסדר עם בני משפחתו ברמלה. לאחר החג, ביום ראשון, ישוב עזריה לבסיס נחשונים אשר על יד ראש העין, להמשך מעצרו.

עם הגעתו לביתו ברמלה, חיכו לו תומכים ופעילים לשחרורו שנשאו אותו על כתפיו. אביו הודה לבית הדין שהורה על שחרורו לפסח: "אנחנו רוצים להיות משפחה רגילה" אמר האב.

ביום שני האחרון הוגש נגד עזריה כתב אישום בגין הריגת המחבל מחברון, וימשיך להיות במעצר פתוח בבסיסו עד סיום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט הצבאי הסביר עם הגשת כתב האישום כי "איני סבור שעצמת הראיות מאפשרת את שחרורו ממעצר".

בכתב האישום נגד החייל נטען כי עזריה ירה בראשו של המחבל מטווח קצר "בניגוד להצדקה מבצעית ובניגוד להוראות הפתיחה באש", וכי המחבל עבד אל-פתאח אלשריף שהיה שכוב על הקרקע "ולא יצר סכנה מיידית ומוחשית לחיי האזרחים והחיילים שהיו מסביבו".

באם יורשע החייל בטענות נגדו בכתב האישום, הוא צפוי לעונש מאסר של עד עשרים שנים בכלא.

על אף כתב האישום הורה בית הדין הצבאי לשחררו ממעצר עבור חג הפסח עד יום ראשון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר