חדשות סוף השבוע

תמונת הנסיך שהזניקה את המכירות; פרס מתלוצץ עם הגולשים

שני סטודנטים ישראלים לרפואה נהרגו בתאונה ברומניה, אבו מאזן הסית נגד ישראל בוועידת האקלים, ותמונה של הנסיך ג'ורג' הצליחה לגרום לזינוק במכירות. כל מה שקרה בזמן ששתיתם 4 כוסות (חדשות)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
הנסיך ג'ורג' ואובמה (צילום: kensington palace)

שני סטודנטים ישראליים נהרגו בתאונת דרכים ברומניה: דיאא זבידי (23) מלוד ותוופיק אחמד אל-קרינאוי (24) מרהט, סטודנטים לרפואה, נהרגו השבת בתאונת דרכים ברומניה. השגרירות בקשר עם המשפחות ועושה מאמצים להעברת הגופות לארץ. על דיאא, סיפרו במשפחה כי היה סטודנט שנה חמישית ברפואה ברומניה וכי "החלום שלו היה ללמוד רפואה, לסיים ולחזור לארץ ולתרום לחברה". על קרינאווי סופר כי זו הייתה מכה קשה למשפחה לאחר שאחיו טבע בבריכה לפני 4 חודשים "עכשיו זה קורה, פשוט אסון כבד" מסר בן דודו.

ההרוגים: מוחמד תאופיק אלקרנאווי ודיאא זבידי

ליל הסדר האחרון שלו בבית הלבן: נשיא ארצות הברית ברק אובמה פרסם אתמול (שישי) ברכה ליהודי העולם לקראת חג הפסח: "דרכו של עם ישראל מהעבדות לארץ המובטחת הייתה ונותרה אחת הדוגמאות הגדולות ביותר בהיסטוריה לשחרור", כותב הנשיא, ומוסיף חותם אישי: "מה נשתנה הלילה הזה? עבור מישל ועבורי, חג הפסח הזה שונה מכל חגי הפסח הקודמים משום שנציין את ליל הסדר האחרון שלנו בבית הלבן – מסורת שציפינו לה מדי משנה מאז שערכנו את ליל הסדר הראשון הראשון שלנו בבית הלבן ב2009".

ליל סדר בבית הלבן, ארכיון (צילום: הבית הלבן)

ברכת חג הפסח2: הנשיא לשעבר שמעון פרס החליט להתלוצץ עם קוראיו בפייסבוק ופרסם תמונה שלו ליד הפרמידות עם הכיתוב "סלפי ביציאת מצריים". פרס מגיב להומור על גילו המופלג וכותב: "אם זה רץ ברשתות החברתיות זה כנראה נכון. חג שמח עם ישראל".

פרס מתלוצץ (צילום מסך)

בועידת האקלים שנערכה אתמול במטה האו"ם, נשא יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, דברים בגנות ישראל בהתייחסו לנושא הועידה וטען שישראל "הורסת את מדינת פלסטין" וש"ההתנחלויות הורסות את הטבע". אבו מאזן ביקש שהקהילה הבינלאומית תעזור "להביא לסיום את הכיבוש וההתנחלויות". שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר בתגובה: "פסגת האקלים אמורה להיות מפגן של אחדות לאומית למען עתידו של כדור הארץ ובמקום זאת אבו מאזן מנצל את הבמה בכדי להטעות את הקהילה הבינלאומית".

מטוסי קרב הוזנקו לעבר טיסה מצרית לאחר שהטיסה לא הזדהתה בזמן. המטוס, מחברת "אייר סיני", היה באמצע נסיעה אזרחית מקהיר לישראל עם 118 אנשים. הזיהוי הנהוג על ידי הקברניט לא בוצע בזמן, ונוצר חשש לפעילות חבלנית עוינת. שני מטוסי חיל האוויר הוזנקו לעבר המטוס, עד לקבלת האישור, נאלץ הטייס המצרי לטוס במעגלים מעל הים התיכון עד שהורשה להיכנס למתחם האווירי של ישראל.

הנסיך ג'ורג' ואובמה (צילום: kensington palace)

בקצרה: נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו משיל הגיעו לביקור באנגליה לכבוד יום הולדתה של המלכה אליזבת', נכדה הקטן הנסיך ג'ורג' נפגש עם הנשיא בחלוק ונעליים. ברגע שעלו תמונותיו לרשת, זיהו הקוראים את מקור החלוק, ותוך דקות ספורות הוא אזל מאתר שמוכר אותו (מחירו 27 פאונד, אגב). ארגון חמאס משבית את הרצועה מחודש מאי ואוסר מסיבות פומביות ושימוש ברמקולים. הסינים מצטרפים למירוץ החלל והודיעו על תאריך נחיתה למאדים: 2020. וגם: הישג לג'ודו הישראלי לאחר שאורי ששון זכה במדליית הכסף באלפיות אירופה ומתקרב לאולימפיאדה.

בשבוע הקרוב: הפריימריז בארצות הברית מתקרבים לקו הסיום. ביום שלישי פריימריז במרילנד, פנסילבניה, קונקטיקט, רוד איילנד ודלוואר. בחלק מהמדינות, הפריימריז ייערכו בשיטת המנצח לוקח הכל (אצל הרפובליקנים). המועמד הדמוקרטי, ברני סנדרס, צריך להתעלות על עצמו ולזכות ב70% עד סוף המירוץ בכדי לצמצם את הפער מקלינטון. אצל הרפובליקנים, כנראה המירוץ יהיה לטובת טראמפ, אך הוא עדיין זקוק למחצית מהצירים בכדי לא להסתבך בוועידה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר