"הייתה כמו אימא"

הצדקת של ביתר: השכנים סופדים לאסתר גידה ע"ה

בגיל 65 ואחרי חיים לא פשוטים, נהרגה אסתר גידה ע"ה בתאונה חזיתית. שכניה מספרים על אישיות מיוחדת שעזרה לכל מי שהכירה. רבקה רביץ ל"כיכר השבת": "היא הייתה צדיקה גדולה" (דיין האמת)

משה ברדא | כיכר השבת |
זירת התאונה הקשה לצד ההרוגה ע"ה (צילומים: דוברות כב"ה מחוז יו"ש ולידור כהן)

"אני הייתי האחרונה שראתה אותה בחיים, היא הייתה כל החיים שלי. איבדתי אימא לפני חמש שנים ואבא לפני שנה, היא הייתה הכל בשבילי", כך מספרת בשיחה עם "כיכר השבת" יפית עמרם, אחייניתה של אסתר הדסה גידה ע"ה (65), תושבת ביתר עילית שנהרגה בתאונה הקשה הלילה סמוך לעיר.

"בעיקרון היא גידלה אותי, לא היו לה ילדים. היא הייתה נשואה פעמים ולפני ארבעה חודשים איבדה את בעלה השני" סיפרה עמרם. "היא הייתה כמו אימא, לא עבר יום שלא הייתי משוחחת איתה. היא כל החיים בשבילנו. כנראה מלך מלכי המלכים יודע ששם טוב לה, לא היה לה טוב בחיים, היה לה ממש קשה".

עמרם מספרת כי "לפני כמה חודשים היא נסעה לאומן ו'חזרה באורות'. היא אמרה לי 'קחי כסף ולכי לקנות בגדים ומצרכים לחג'. היא הייתה משלמת לי מינוסים בבנק, הכל. לפני חודש עברתי דירה, היא באה וקנתה הכל. ציחצחה לי את הבית. היא אמרה לי 'את נכנסת לבית חדש, את קונה הכל חדש'".

מ"מ ראש עיריית ביתר עלית הרב יצחק רביץ סיפר ל"כיכר השבת" כי במשך מעל לעשור הגב' גידה הייתה כבת בית בביתו: "היא הייתה בייבי-סיטר של הילדים שלנו והתארחה אצלינו בשבתות וחגים. כשהגיעה השמועה שיש תאונה, מתוקף תפקידי יצרתי קשר עם גורמי הביטחון והמוקד העירוני. אחרי כמה דקות סיפרו שזו אלמנה שבעלה נפטר לפני כמה חודשים. כשהגעתי למקום מיד זיהינו שמדובר בגברת גידה ע"ה".

"היינו בקשר עם המשטרה וזק"א כדי לשחרר את הגופה שלא יקחו אותה לאבו כביר כמו שנוהגים לעשות במקרים כאלו. היינו צריכים לאתר קרובים מדרגה ראשונה, איתרנו את אחיה רק בשעה 5 לפנות בוקר. זה אסון לכלל תושבי העיר, הוותיקים וגם פחות. היא הייתה מוכרת בעיר מאוד, היא הייתה עושה פעילויות של תהילים ושמירת הלשון".

רבקה רביץ, ראשת סגל הנשיא ראובן ריבלין, מספרת ל'כיכר השבת' על גידה ע"ה: "היא היתה צדיקה גדולה. תמיד עשתה מעשי צדקה וחסד, חילקה בגדים לנזקקים ואירגנה אמירת תהילים ללא הפסקה. בכל בעיה וצרה היה אפשר לפנות אליה והיא היתה מסייעת. שבת אחת נאלצתי לנסוע לבית חולים לצורך רפואי, דפקתי אצלה בבית באמצע הלילה והיא שמרה במשך כל השבת על ילדיי הקטנים".

"בחגים היא הייתה מארגנת מסיבות לילדים, משמחת ומרקידה אותם ובינתיים מספרת להם סיפורים מלאים ביראת שמים. הילדים שלי תמיד ביקשו ממנה לחזור שוב ושוב על הסיפורים. היא ארגנה גם שיעורי השקפה ויהדות לנשים ותמכה בנשים מבוגרות נזקקות וחולות".

כזכור, בליל אמש, כשעה לאחר חצות, אירעה תאונת דרכים קטלנית בכביש 375 - כביש עוקף חוסאן. שני כלי רכב ישראלים התנגשו חזיתית. אסתר הדסה גידה ע"ה נהרגה במקום, שני נוסעים נפצעו קשה ובינוני וחמישה נוספים באורח קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר