קרב המכתבים

כואב: כך לעגה המסעדה החילונית לכאב של "העדה החרדית"

רבני העדה החרדית פנו למסעדה ירושלמית וביקשו בכאב להפסיק למכור חמץ, אבל במסעדה החליטו להשיב בלעג לפניית הרבנים: "מכשילים את הרבים בשנאת חינם על ידי הסתה להפגנות" (חרדים)

מישאל לוי | כיכר השבת |
גאב"ד העדה החרדית, הגרי"ט וייס (צילום: מאיר אלפסי)

רבני בד"צ העדה החרדית פנו לאחרונה לשורה של מסעדות בעיר ירושלים שהתברר כי בכוונתן למכור חמץ במהלך חג הפסח, וביקשו מהם בכאב לחזוק בהם מכך. אחת המסעדות אליהן נשלח המכתב הכואב, היא מסעדת "מאנטרה", אולם שם בחרו להגיב בלעג למכתב - באמצעות שליחה מכתב תגובה לעדה החרדית בו המסעדה מוחה על שמירת שבת.

במכתב הכואב של העדה החרדית נאמר בין היתר: "ברגע האחרון אנו מתחננים אליכם, אל תעשו את המעשה הזה המכרית אתכם מן העם היהודי, ואל תבעטו באלוקי אבותיכם אשר ציוונו בתורתו שלא לאכול חמץ, ובוודאי שלא למכור חמץ ברבים חס וחלילה".

המכתב מהעדה החרדית למסערה (סריקה)

במכתב התגובה של המסעדה נאמר: "שלום וברכה, בכאב רב ובחרדה גדולה שמענו שמועה לא טובה כי עומדים אתם לסגור כבישים בימי שישי ושבת הקרבים ובאים עלינו לטובה, ונחרדנו חרדה גדולה על כך. מתוך צער עמוק פונים אנו אל לבכם. התורה הקדושה אשר ניתנה לעם ישראל מהר סיני, מורה לנו – עם בני ישראל את כל אשר נעשה, ואחת מן המצוות החשובות אשר ציווה אותנו בורא העולם, היא מצות "ואהבת לרעך כמוך"".

בהמשך נכתב: "העוון הוא לא רק לעצמכם אלא גם להחטיא את הרבים ולהכשילם בשנאת חינם על ידי הסתה להפגנות וחסימת כבישים אלימה. אשר על זה העונש הוא חמור בהרבה, בהיותכם מחטיאי הרבים בהסתתם וגרירתם לשנאה זו. וכבר אמרו חז"ל "כל המחטיא את הרבים, אין מספיקין בידו לעשות תשובה".

"אנו בטוחים כי מעשיכם הם מחוסר ידיעה מספקת בחומר האיסור, ולו ידעתם את חומר הדבר ודאי שלא הייתם נותנים יד לזה, ועל אחת כמה וכמה מצווה זו שבמשך אלפי שנה, מאז חורבן בית המקדש, לא תוקנה. ברגע האחרון אנו מתחננים אליכם, אנא: אל תעשו את המעשה הזה המחריב אותכם ואת העם היהודי, ואל תבעטו באלוקי אבותיכם אשר ציוונו בתורתו לאהוב את האחר ולקבלו כאילו היה חלק מגופו ממש.

המכתב של המסעדה (סריקה)

"בוודאי שלא להחטיא את הרבים על ידי ציוויים לצאת לרחובות באלימות הכוללת נערים וינוקות רבים עד אין ספור, אנא בשם העם היהודי לדורותיו, אנו מבקשים מכם לשמוע את צו האלוקים ולהתחיל את אהבת החינם בעיה"ק ירושלם, העיר שחוברה לה יחדיו, ושם מקום השארת השכינה הקדושה, ותזכו לרב טוב ולחג שמח. ומי ייתן ומעשה זה בידיכם יביא לבניית הבית השלישי בעיה"ק ירושלים תובב"א ולביאת משיח צדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר