סכנה לפרטיות?

מי ניסה לפרוץ את "טלגרם" בנתיב

בשעות האחרונות מופצת הודעה בקבוצות הוואטסאפ החרדיות על אפליקציית "טלגרם כשרה" שאושרה לשימוש על ידי נתיב. חברת נתיב מכחישה וטוענת כי מדובר בפורצים שזהותם ידועה ובמקרה הצורך תפנה החברה לרשויות (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: אתר החברה)

כעשרה חודשים אחרי שחברת הסינון "נתיב" שמספקת מכשירי טלפון חכמים לאלפי חרדים - חסמה את אפליקציית טלגרם בצעד מעורר מחלוקת. בשעות האחרונות מופצות הודעות בקבוצות הואטסאפ החרדיות כי ישנה אפליקציה "טלגרם" חדשה ו"מוכשרת" שאושרה על ידי חברת נתיב וניתן להורידה על ידי לינק מצורף.

בהודעה שמופצת נכתב כי " לפני כשבוע בנינו "טלגרם כשר" שזה אומר ללא רובוטים ללא מדבקות ללא ערוצים וקבוצות של עד 200 אנשים. הטלגרם הכשר עובד גם על מכשירי מוגן ,מסונן , מושגח , מפוקח ,נטספרק ,וכן גם בנתיב. כל מי שהתקין את האפלקציה עד לפני כ6 שעות לא נתקל בשום תקלה".

אלא שגורמים בחברת הסינון "נתיב" מכחישים כי אישרו לשימוש את אפליקציית "טלגרם" שנחסמה, וטוענים כי מי שהפיץ את קובץ ההתקנה של האפליקציה ביצע שינוי בקבצי האפליקציה בכדי שהאפליקציה תתחזה לאפליקציית "וויז" ולא תחסם על ידי נתיב.

לטענת הגורם, מי שחרד לפרטיותו מומלץ לו שלא להתקין כלל את האפליקציות שמגיעות מגורמים לא מוכרים שכן באפליקציות אלו עלולות להיות פרצות אבטחה חמורות שיחשפו את ההתכתבויות. בכל מקרה, אומרים בנתיב, בשעות האחרונות זוהתה הפריצה ונחסמה. בנתיב מוסיפים כי ידוע להם מי הפיץ את גרסת האפליקציה ובמקרה הצורך ידווחו על כך לרשויות.

מחברת נתיב נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": מדובר בניסיון עקיפה למערכות הסינון המשוכללות של נתיב , תוך שימוש בטריק שמשמש בדרך כלל לפישינג (גניבת מידע וזהות ) , המערכת זיהתה את הפריצה בזמן אמת וחסמה את הגישה ליישום

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר