אבידה בלייקווד

לאחר מחלה: הנגיד ר' אהרן סטפנסקי ז"ל

בלייקווד שבארה"ב נפטר בחג הפסח לאחר מחלה קשה הנגיד ר' אהרן סטפנסקי ז"ל והוא בן 51 בלבד. הותיר אחריו את אביו הגאון רבי אליעזר סטפנסקי, אשתו חני ותשעת ילדיהם (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הנגיד ר' אהרן סטפנסקי ז"ל (באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: בלייקווד שבארה"ב נפטר בחג הפסח לאחר מחלה קשה הנגיד ר' אהרן סטפנסקי ז"ל.

הנגיד בן ה-51 הינו בנו של הגאון רבי אליעזר סטפנסקי משגיח בישיבת בית מדרש גבוה לייקווד.

לאחר שנים רבות בהם שימש כאברך כולל, נכנס ר' אהרון ז"ל לעולם העסקים, שם עשה חיל וראה ברכה בממונו. הנגיד רבי אהרון היה מתומכי התורה הגדולים ביותר וסייע רבות למוסדות התורה בארץ.

רבי אהרון היה גר קרוב מאוד לישיבה בלייקווד, ובכל זמן פנוי היה נכנס לבית המדרש ללמוד. הוא היה חברותא של ראש ישיבת לייקווד הגאון רבי ירוחם אולשין. בנוסף היה מגדולי הסוחרים בעולם בתחום היודאיקה, תרם את הוצאת ספריו של ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן שהיה מתאכסן באורח קבוע בביתו כשהיה שוהה בארה"ב.

"היה לו כלל שאם היה שומע על איזה כתב יד של אחד מגדולי ישראל בעבר כמו הגאון מווילנא או אחרים, שנמצא בידי גויים, היה משקיע סכומי עתק לגאול את זה, היה לו קשרים עם אוספים של יודאיקה בכל רחבי העולם, כולל במדינות ערב", מספר אחד ממכריו.

רבי אהרן היה ביחסים הדוקים על הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק בירושלים, וסייע לו מאוד במובנים רבים, ציבוריים ופרטיים כאחד. הוא גם תרם חלק נכבד מבניין הישיבה ברחוב פרס בירושלים.

בנוסף תרם רבות לכוללים וכן ליתומים וגלמודים.

מ"מ ראש עיריית ביתר עילית וידידו האישי יצחק רביץ סופד לו: "זו אבדה קשה לכל עולם התורה רק לפני כחודש ישבתי איתו בביתו בלייקווד, והוא ידע שמצבו לא ברור, והוא עשה חישובים על כספי צדקה שהוא רוצה להעביר לארץ, אני אישית עד לסכומי עתק שהוא העביר לצדקה והיה חשוב לו שזה יהיה בהסתר, העיר ביתר חייבת לו הכרת תודה ענקית על התרומה הגדולה שלו, קשה להכיל את הכאב הזה, ואנו שולחים תנחומים לאלמנה ולילדיו היקרים".

ביום שלישי האחרון עבר ניתוח קשה ומורכב ומאז היה מורדם ומונשם עד שבליל החג הידרדר מצבו ונוט השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי אהרון הותיר אחריו את הוריו, הרב אליעזר סטפנסקי; אשתו המסורה גברת חני סטפנסקי; ותשעת ילדיהם.

הלוויתו אמורה להתקיים מחר בשעה 17:30 בבית בנדהיים מהיכל הישיבה בלייקווד, ניו ג'רזי ומשם יוטס ארונו אל ארץ הקודש וייטמן בהר המנוחות בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר