שוטרים החרימו כרזות נגד הכותל הרפורמי

למרות שהדוכנים הוקמו באישור עיריית ירושלים, מספר דקות לאחר שהחלה הפעילות הדתית נגד הכותל הרפורמי, הגיעו שוטרים והחרימו את הציוד והחומרים בטענה כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מאות בני נוער קיבלו הבוקר (שני) את פניהם של העולים לרגל לירושלים בימי חול המועד בקריאה: "לב לא מחלקים - על הכותל לא מתפשרים". בני הנוער קראו לחזק את הרבנות הראשית בעמידתה על משמר הכותל והסבירו לעוברים והשבים שהכותל הוא לב האומה ובגלל קדושתו – אסור לפגוע בו.

בנוסף חילקו הפעילים חוברת מיוחדת האוספת את אמירתם של גדולי ישראל כל הדורות כנגד הרפורמים ונגד מתווה הכותל. גם הרבנים הראשיים שהגיעו הבוקר למעמד ברכת הכהנים המסורתי בכותל המערבי, קיבלו את הפליירים המחזקים את עמדתם נגד הפשרה ב"כותל הרפורמי".

מחלקים את הפלייארים לרבנים הראשיים

למרות שהדוכנים הוקמו באישור עיריית ירושלים, מספר דקות לאחר שהתחילו בחלוקת הפלאיירים, הגיעו שוטרים והחרימו את הציוד והחומרים בטענה כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית כנגד החלטת הממשלה, למרות שהמתנדבים הסבירו כי הם מגיעים אך ורק לחזק את עמדת הרבנים הראשיים המתנגדים להחלטת הממשלה. המארגנים אומרים ל"כיכר השבת" כי הנזק מההחרמה מוערך באלפי שקלים.

למרות האישור, המשטרה החרימה את החומרים

אלעד מאיר, פעיל 'במרכז ליב"ה' וממארגני המיזם אומר ל"כיכר השבת": "פנו אלינו בני נוער רבים ממספר ישיבות תיכוניות בשאלה כיצד הם יכולים לסייע במאבק כנגד מתווה הכותל הרפורמי וההכרה המתחזקת בהם. אך טבעי שבני הנוער יהיו שותפים להסברה ולאמירה הברורה השומרת על נצחיות תורת ישראל ואחדות הכותל".

איתן, אחד הפעילים במקום אומר: "אני ושאר חברי בחרנו בימי חול המועד לפעול ולהיות חלק מהמערכה על שמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל, אלפי האנשים שאנחנו פוגשים באזור הרובע היהודי והכותל מחזקים אותנו בפעילותינו ומראים לנו עד כמה עם ישראל קשור למסורת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר