דרמה ביוהנסבורג

שני מקורבי הרב ברלנד עוכבו לחקירה במפתיע

בשעות האחרונות נעצרו הגבאי והנהג של הרב אליעזר ברלנד "מסיבה לא ברורה". לאחר מספר שעות שוחררו הגבאים • מקורבי הרב חוששים לשלומו וטוענים "עסקנים יהודיים מקומיים רודפים אותנו בגלל שעיניהם צרה בחסידי הרב" (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בניסן תשע"ו | 25.04.16
הגבאים שנעצרו (צילום בלעדי: כיכר השבת)

הדרמה סביב המשך מעצרו של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים ברסלב נמשכת: לפני זמן קצר (שני) עצרו חוקרי המשטרה בדרום אפריקה את שני מקורביו של הרב, משה נחמן שטרית הנהג והגבאי המסור נתן בזנסון. לאחר מספר שעות שוחררו מקורביו של הרב ברלנד, כשלטענת החסידים המעצר והחקירה נועדו אך ורק "כדי לטרטר" את הגבאים שדואגים לכל צרכיו של הרב.

לדברי תלמידי הרב ששוחחו הערב עם "כיכר השבת", עדיין לא ברורה סיבת מעצרם המדוייקת. לדבריהם "מדובר בהתעללות לשמה, פשוטו כמשמעו. אין סיבה למה שיעצרו אבל הנה זה קרה".

השניים שמסייעים לרב גם במהלך המעצר והמשפט ודואגים לכל מחסורו נעצרו בפתאומיות. "יש לנו עוד הרבה קושיות כגון מדוע מעבירים את הרב בימים האחרונים ארבעה בתי כלא שונים ומטלטלים אותו ללא סיבה מוצדקת תוך התעללות לשמה".
מקורביו של הרב ברלנד מאשימים את אנשי הקהילה היהודית בדרום אפריקה בדברים וטוענים כי "אנו רואים שידם של עסקני הקהילה היהודית בעניין החמור הזה. עינם צרה ברב ובני קהילתו".

בני מחלב מקורבו של הרב אומר ל"כיכר השבת": "מדובר במשחק מכור מראש שמעבירים את הרב ארבעה בתי כלא שונים ועכשיו גם את הגבאים עצרו? באיזה עילה באיזה טענה? לצערנו יד ברורה של אנשי הקהילה היהודית במקום" אומר מחלב.

מקורביו של הרב מוסיפים וטוענים כי עורכי דין ופרקליטים בכירים בדרום אפריקה חוששים לטפל בתיק המשפטי של הרב, שנלחם בימים אלו בבית המשפט נגד בקשת ההסגרה של מדינת ישראל, זאת לדבריהם בעקבות לחצים שעמגיעים מכיוון עסקנים יהודים שונים וגורמים אינטרסנטים.

הרב ברלנד עם מקורביו שנעצרו

אמש התבטא הגבאי של הרב שנעצר כי "זה גיהנום עלי אדמות כפשוטו, גרוע מכל מה שהרב עבר עד עכשיו", הגבאי הוסיך כי "ברוך ה'. הרב מתמודד עם הסבל הנוראי שעובר בגבורה אדירה. זה הגיהנום עלי אדמות כפשוטו. גרוע מכל מה שהיה עד עכשיו. הוא נראה אמנם חלש".

מקורביו של הרב ברלנד חוששים כעת לשלומו של הרב מאחר ושני עוזריו הקרובים של הרב שנעצרו דאגו לו עד עתה בכל המדינות בהם עבר הרב בשנים האחרונות ובפרט לאחר מעצרו לפני כשבועיים בדרום אפריקה. לדברי מקורביו של הרב, הצעדים להתמודדות עם המעצרים החדשים נשקלים בדקות אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר