קרב הירושה בקארלסבורג

האח הגדול חסם את דרכו של אחיו הקטן לבית האבא • תיעוד

בעוד גאב"ד קארלסבורג מחלים בביתו, קרב הירושה בין שני בניו - מחריף. בתיעוד שהגיע לידי "כיכר השבת" נראה הבן הגדול חוסם את אחת הכניסות לבית אביו, ששימשה את אחיו הצעיר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רבי משה חוסם את הדרך (באיבות המצלם)

קרב הירושה מחריף: בעוד הרה"צ רבי יחזקאל ראטה, גאב"ד קראלסבורג הישיש, הנחשב לאחד מגדולי הפוסקים ותלמידי החכמים ביהדות ארה"ב, מחלים בביתו בחסדי שמיים לאחר שאושפז לפני כשבועיים במצב קשה, הולך ומחריף מאבק הירושה שנחשף ב"כיכר השבת" בין שני בניו הרה"צ רבי משה ראטה לאחיו הרה"צ רבי ברוך דוד ראטה.

הבן הגדול רבי משה שהוכתר על ידי אביו חודש לפני שנפל למשכב לכהן כ"ממשיך" משלים בימים אלו את "השתלטותו" על נכסי הקהילה ובית אביו זאת בעוד הבן הקטן ובני משפחתו מורחקים.

גאב"ד קארלסבורג

בשעות אחר הצהריים אמש (שני) תועד רבי משה כשהוא מגיע אל כניסת הבית האחורית בו מתגורר אביו הגאב"ד יחד עם פועלים ובעלי מלאכה על מנת להציב גדר שתהווה חסימה ובכך לא תתאפשר הכניסה מאותו הפתח.

לדברי תומכיו של הבן הקטן, מדובר בצעד חריג שנעשה על מנת לחסום את המעבר הקבוע שהיה מביתו של רבי ברוך דוד אל בית אביו ובכדי שלא לאפשר לו להיכנס משם לביתו של האבא.

"כיצד ייתכן למנוע את הכניסה הקבועה שהיתה במשך השנים האחרונות מביתו של רבי ברוך דוד לבית אביו?", תוהים מקורביו בכעס.

צפו: גאב"ד קארלסבורג במעמד חליצה במחנה הנופש (צילום: א בליק)

מנגד, חסידים אחרים המצדדים בבן המבוגר דווקא מצדיקים את המעשה ואומרים כי מדובר בצעד הכרחי לבסס את המנהיגות בקהילה ולדבריהם כל החסידים מקבלים את מרותו של רבי משה שהוכתר ע"י אביו וכל צעד שלו מתקבל בהבנה גמורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר