קשה הדרך לשלום

הסכסוך בין פלגי סאטמר בלונדון: פשרה ומחאה

פלגי חסידות סאטמר בלונדון הגיעו בערב חג הפסח לפשרה במריבה שנמשכת מזה כשמונה שנים על בניין הת"ת ובית הכנסת בעיר, אלא שהפשרה מלווה במחאה מצד אנשי פלג מהר"א מסאטמר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בערב החג הושגה פשרה בין פלגי חסידות סאטמר בלונדון, לאחר מריבה בת 8 שנים על נכסים ובניינים.

הסכסוך בין הצדדים היה על נכסי הקהילה והחל לפני שמונה שנים בפסח כאשר הנגיד גדליה עסטרייכר ז"ל (סאטמר) קנה מהנגיד חיים משה פלדמן (ויז'ניץ) את בנין הת"ת של סאטמר והעביר את הבעלות של בניין הת"ת לעמותה המנוהלת ע"י פלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ובכך שינה את הבעלות על העמותה.

הסכסוך על הבניין הגיע לבתי דין ובתי משפט שפסקו שהת"ת ישאר בשליטת סאטמר אך לא פסקו איזה מהפלגים של סאטמר. בית המשפט השאיר את הסטאטוס קוו ובעקבות כך פתחו בפלג האדמו"ר מהר"א תלמוד תורה משלהם.

במקביל התרחש סכסוך נוסף על בניין בית כנסת, בשכונת היטלאנד שנקרא בשם 'סאטמר 67' שם התרחש תהליך הפוך בו דווקא אנשי פלג האדמו"ר מהרי"י היו חברי העמותה של בית הכנסת ובסופו של תהליך הצליחו אנשי פלג האדמו"ר מהר"א להשתלט על הבניין מה שגרם לפלג של הבן הצעיר לפרוש ולהקים בית כנסת משלהם.

בערב חג הפסח הוביל ראש קהילת האדמ"ור מהר"א, הנגיד אשר זעליג לעווב, יחד עם הרב הגאון אברהם עסארייכר פשרה וחתימת הסכם בין שני הקהילות לפיו כל אחד מהפלגים מסיר את התביעות בבית דין ובבית המשפט וכל אחד מוותר לשני.

בעקבות כך פלג האדמו"ר מהר"א ויתרו על בנין הת"ת כשבתמורה פלג האדמו"ר מהרי"י ויתרו על תביעת הבעלות על בית הכנסת היטלאנד וגם ויתרו על סכום של 800 אלף אירו שמשפחת ברגר תרמו לבניית בית הכנסת בשכונת היטלאנד סאטמאר 67.

הפשרה לא עברה לגמרי בשקט ואמש הרב ישעיה נחמן שרייבר מקהילת האדמו"ר מהר"א מסאטמר מחה על כך בפומבי בהיכל בית המדרש מאחר ולדבריו לא עשו זאת בהתייעצות ובתיאום עם הנוגעים בדבר וללא רשות מפורשת מהאדמו"רים.

יצויין כי איש השלום והמתווך הינו הרב אברהם עסטארייכר שהינו חתן של הרב של שכונת סטאמפורד היל ובעבר יצר את השלום והאחדות בין משפחות המיליונרים אליש ענגלאנדער פלדמן וברגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר