מהומה בהר הבית

יהודים השתחוו, הערבים התפרעו • צפו

מהומה פרצה בהר הבית לאחר שמספר יהודים שעלו להר, בניגוד להלכה, השתחוו והתפללו. עשרות ערבים להתגודד בקריאות "אללה אכבר" ובמקום נרשמו עימותים בין המוסלמים לשוטרים (אקטואליה)

(צילום: מתוך ynet)

בהר הבית פרצה הבוקר (שלישי) מהומה לאחר שמספר יהודים שעלו להר, בניגוד להלכה ופסיקת כל גדולי ישראל, השתחוו והתפללו במקום. בעקבות מעשיהם, החלו עשרות ערבים להתגודד בקריאות "אללה אכבר" ו"בדם נפדה את אל אקצה".

פעילי הר הבית טוענים כי אנשי וואקף ומתפללים מוסלמים היכו אותם אך במשטרה טוענים כי העימותים היו מילוליים בלבד. עם זאת, הסרטונים מהמקום מוכיחים כי נרשמו גם עימותים פיזיים.

המשטרה הרחיקה מההר את המבקרים שהתפללו ובסך הכל הורחקו הבוקר שמונה מבקרים יהודים שהפרו את הכללים. לאחר הרחקתם נרגעו הרוחות הסוערות בהר הבית.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך הביקורים הבוקר בהר הבית, נכנסו 527 מבקרים מהם 400 תיירים. שמונה מבקרים יהודים אשר הפרו את כללי הביקור, הוצאו מחוץ לשטח ההר. בסיום ביקור קבוצת המבקרים היהודים האחרונה ויציאתם משטח הר הבית, החלו קריאות של מתפללים מוסלמים לעבר אותם מבקרים יהודים שהוצאו משטח הר הבית

בעקבות הפרת כללי המקום. השוטרים במקום ולוחמי מג"ב הרחיקו את היהודים ופעלו למניעת הפרת הסדר והשבת השקט במקום. המשטרה ערוכה היום, כמו גם במהלך כל ימי החג, עם מיטב הכוחות במזרח העיר ומערבה, בכותל המערבי ובהר הבית על מנת לאפשר לכלל המבקרים והמאמינים, מכל הדתות והעדות, לממש את חופש הדת והפולחן. המשטרה תפעל בנחישות נגד כל מי שינסה להפר את כללי הסטטוס קוו הנהוגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר