סערת הכותל הרפורמי

הרב נבנצל: "מותר לחתום נגד הכותל הרפורמי" בחול המועד

רבה של העיר העתיקה, הרב אביגדור נבנצל, התיר לחתום בחול המועד על עצומה נגד החלטת הממשלה להקמת "הכותל הרפורמי"; "אם זה יעזור מדובר במצווה גדולה" (חרדים)

הפעלים מחתימים את העולים לרגל (באדיבות המצלם)

רבה של העיר העתיקה בירושלים, הרב אביגדור נבנצל הורה לפעילי "מרכז ליבה" כי מותר להחתים את הבאים לתפילה בכותל המערבי על עצומה הקוראת לממשלה "לשמור על קדושת הכותל המערבי" לא לפתוח את מתחם "הכותל הרפורמי".

הפעילים שעלו לביתו של הרב נבנצל על מנת לשאול האם מותר לחתום על טפסי העצומה בחול המועד בו אסור לכתחילה לכתוב, נענו כי "אם יש סיכוי שהחתימה תעזור למנוע את פתיחת מתחם 'הכותל הרפורמי' הרי שאז מותר לחתום אפילו בחול המועד ומצווה גדולה היא". בעקבות דבריו של הרב נבנצל, גם בנו של הרב הצטרף וחתם היום על העצומה.

גם בנו של הרב חתם על העצומה

בעצומה עליו חותמים העולים לתפילה בכותל המערבי כי "אנחנו מצטרפים לשרשרת הדורות וקוראים לראש הממשלה לפעול לאור החלטות מועצת הרבנות לדורותיה שלא לאפשר כל טקסים ופעולות רפורמיות המנוגדות לתורת ישראל בקרבת הכותל המערבי לכל אורכו ובכך לחזק את קדושתו של הכותל המערבי".

העצומה "לב לא מחלקים"

במרכז ליב"ה שיזמו את החתמת העולים לרגל, מספרים על אלפי חותמים ומתעניינים בחומרי ההסברה שמחולקים במקום. הפעילים מחלקים בדוכנים חוברת מיוחדת האוספת את אמירתם של גדולי ישראל כל הדורות כנגד הרפורמים ונגד מתווה הכותל.

כזכור, אמש החרימה המשטרה חומרי הסברה שחולקו בדוכנים, למרות אישור של עיריית ירושלים להקמת הדוכנים ווחלוקת חומרי ההסברה, בטענה כי מדובר בחומרי תעמולה נגד החלטת הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר