נאום לוחמני

מאיר פרוש מאיים במלחמה: "יהיה שמח, תתכוננו לזעזועים"

סגן שר החינוך בנאום לוחמני בכינוס סיעת שלומי אמונים שנערך בביתו: "נתנו לדגל 6 שנים את ראשות העיר ביתר ולא אמרנו מלה, עכשיו הם רוצים רוטציה, יכול להיות שיהיה שמח" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מאה נציגים ועסקנים מסיעת שלומי אמונים משתתפים בכינוס גיבוש מיוחד המתקיים בביתו של יושב ראש הסיעה, סגן שר החינוך מאיר פרוש. במפגש מציינים הנוכחים שנתיים וחצי לבחירות המוניציפאליות ומזכירים את השגי הסיעה בכל רחבי הארץ.

פרוש התייחס בעיקר לסוגיית הוויכוח בשליטה בעמותת החינוך העצמאי שהביאה לקרע בין סיעת שלומי אמונים לתנועת דגל התורה ובעקיפין השפיע גם על קיום החוק הנורבגי ואי התפטרותו של פרוש מהכנסת לטובת נציג דגל יעקב אשר.

"עצם השתתפותכם וההגעה מחזקת כל אחד, ובפרט את כולם. בחוה"מ פסח תרפ"א הוקמה אגודת ישראל בעיר העתיקה בירושלים. בנקודת זמן זו צריך להיערך ואם יש מקומות שיהיה שמח, צריך לדעת להתכונן. ויהיו מקומות שאולי יהיו זעזועים", אמר פרוש לנוכחים.

"שני דברים מרכזיים היו במהלך החורף, הסכם קואליציוני להחזרת התקציבים. והשינוי המהותי בחוק הגיוס, ובעיקרן הסנקציות הפליליות. לא נרחיב אבל בג"ץ כבר רטן על זה. ומזה רואים את ההצלחה ועדיפה השתיקה. מי שעוקב אחרי בג"ץ, אומר שהוא חושש שהם יהפכו את החוק. ואני אומר שאני חרד לכך שהיהדות החרדית תכריז על מרד והיפרדות מהמדינה".

לא אקלקל את שמחת החג, לכן אמשיך לעצם הכינוס, עלינו להודות לנציגים, בראשם ביתר, פגשתי את פכטר - את הדגל שלי אני מקבל כמו שרציתי. לכאורה החרדים העובדים קשורים לדגל התורה אבל הם יודעים בדיוק אצל מי הכתובת ותראו שהם יעריכו את זה".

"בעלזא- בהיסטוריה הם לא היו באגודת ישראל. אני נתתי רוטציה כשהם היו עדיין בדגל התורה. והם מעריכים את זה.
את קהילת המתמידים- לא ספרו אותם בביתר, בית שמש, ובירושלים. ואתם חושבים שהם לא מעריכים את מה שעשו. ברור שכן, כי יהדות התורה צריכה לתת מענה לכולם".

"אני אומר זאת, כי ההנהגה צריכה לשאוף להגיע לזה, בביתר שש שנים נתנו ראשות עיר לדגל. מישהו זוכר את זה על אף שהם היו אחד מתוך שבע. מישהו נתן לנו כנגד במודיעין עילית סגנות?", פרוש הוסיף ואמר "כשדגל קיבלו ראש עיר בביתר אף שהיו שביעית מאיתנו אף אחד לא דרש מהם משהו במקביל. כשנתתי רוטציה לבעלזא לא ביקשנו תמורה, כי כך צריך להיות. אני מצפה שדגל תמלא את התחייבויותיה בחינוך העצמאי"

"אינני רוצה להתבטא בחריפות, אבל אי אפשר לעבור לסדר היום על הנעשה בחינוך העצמאי, יש הסכם. כל כך קשה לקיים אותו, שלחתי את זה לרבנים. אינני מבקש שיעשו מעשים".

בכינוס נחשף כי ועידת שלומי אמונים תתקיים בקייץ בחודש תמוז הקרוב באוקראינה זאת לציון 40 שנות פעילות הסיעה.
ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין הצהיר בכינוס כי אחרי שנתיים וחצי, היום אין מוסד אחד בביתר שאין לו מענה. אין קהילה אחת בעיר שאין לה ישיבה במבנה, או לאחר בניה או באמצע.

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש אמר: 'המוטו של איש ציבור בשלומי אמונים צריך להיות שאנחנו חייבים לכולם ואף אחד לא חייב לנו כלום'.

מ"מ ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש הבהיר כי "בשלומי אמונים טובים במעשים, לא בהצהרות ולא במפקדים. בעוד נציג רגיל דואג להקצאה אחת ויתר הזמן דואג לכותרות, אנחנו לא יכולים לנוח, דואגים לעשרות קהילות"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר