נתניהו למנדלבליט: פתח בחקירה נגד הורי מחבלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד הורי מחבלים שהשתתפו באירוע הנצחה למחבלים ובהם שיבחו את מעשי המחבלים (ארץ)

(צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה כי יבחון את האפשרות להעמיד לדין את אביו של המחבל בהא עלאן שרצח יהודים בפיגוע באוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים לפני כחצי שנה.

במקביל, השר לבטחון פנים, גלעד ארדן פנה במקביל למשטרה לבדוק את הדברים ולמצות את הדין עם הנוגעים בדבר, אם אכן עולה חשד לביצוע עבירות הסתה. בימים האחרונים מתנהלת בדיקה ראשונית במחוז ירושלים של המשטרה.

הדברים מגיעים על רקע פרסומים בהם נראה אביו של המחבל, מוחמד עליאן נואם בבית הספר בשכונת ג'בל מוכבר הסמוכה לשכונה בה התבצע הפיגוע הרצחני - ארמון הנציב. באירוע הנצחה למחבל שהתקיים לפני כשבועיים בבית ספר שיבח רבי המחבל את בנו.

בנוסף, בני משפחתו של מוחמד עלי, שנורה למוות אחרי שביצע פיגוע דקירה בשער שכם, השתתפו אף הם במפגש.

לאחר הפיגוע פתח עליאן במסע הנצחה לבנו המחבל, בין היתר באמצעות עידוד תלמידים לקרוא ספרים. באירוע שנערך לזכרו של המחבל באוניברסיטת אל-קודס הסביר עליאן: "אם העם לא יהיה משכיל, הוא לא יהיה מסוגל להתעמת עם הכיבוש. בהא הוא רעיון, והרעיון לעולם לא ימות. יש לי היום יותר מ-1,000 בהא. הסטודנטים הם ממשיכי דרכו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר