המרוץ לנשיאות ארה"ב

שוב: ניצחונות לטראמפ וקלינטון

בפריימריז שהתקיימו הלילה בחמש מדינות, זכה המועמד הרפובליקני המוביל דונלנד טראמפ בכל ההתמודדויות. בזירה הדמוקרטית, זכתה הילארי קלינטון בארבע מתוך חמש המדינות (חדשות, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המרוץ לנשיאות ארה"ב: בפריימריז שהתקיימו הלילה (רביעי) בחמש מדינות, זכה המועמד הרפובליקני המוביל איש העסקים דונלנד טראמפ בכל ההתמודדויות בפנסילבניה, מרילנד, קונטיקט, דלאוור ורוד איילנד עם 105 צירים לעומת 6 בלבד ליריביו על פי החלוקה הבאה - מרילנד (55%), קונטיקט (58%), רוד איילנד (64%), פנסילבניה (57%), דלאוור (61%).

"זה נגמר, הם לא ינצחו", הכריז טראמפ בנאום ניצחון כשהוא מכוון לדיל הכושל של המתמודדים האחרים טד קרוז וג'ון קייסיק שביקשו לחסום אותו.

כזכור השניים שהבינו שהניצחון אינו מונח בכיסם סיכמו על דיל פוליטי נדיר בו חילקו ביניהם את אזורי ההצבעה במדינות בהן כל אחד מהם חזק יותר זאת על מנת להקשות על טראמפ להשיג את מספר הצירים הדרוש לו בכדי להכריז על ניצחון עוד לפני ועידת המפלגה הרפובליקנית בחודש יוני הקרוב.

"אני חושב שזה דבר טוב כי זה מראה שאנחנו חזקים. קרוז וקייסיק פגעו בעצמם עם העסקה הכושלת שלהם", אמר טראמפ בנאום הניצחון ורמז על הקשיים שמנסה הממסד הרפובליקני להעמיד במסלולו. "הדרך היחידה לנצח את המערכת היא דרך הצבעות וניצחונות גדולים. זה מה שקרה הלילה וזה מה שקרה בניו יורק. יש לנו מיליוני קולות יותר מקרוז ומקייסיק".

במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון הוכתרה כמנצחת בפנסילבניה, מרילנד, דלאוור וקונטיקט, אך הפסידה לברני סנדרס ברוד איילנד.

במהלך נאום הניצחון קרצה קלינטון למצביעים של ברני סנדרס והצהירה: "אם אתם תומכים בסנדרס או בי, יש הרבה יותר ממה שמאחד אותנו מאשר מפלג בינינו. אנו מסכימים כי יש לצמצם את הפערים. אנו מסכימים כי שינוי האקלים הוא סיכון שיש לטפל בו. אנו מסכימים שצריך להגן על זכויות ההצבעה, הנשים וזכויות האדם. בבחירות האלה אנו צריכים לעמוד יחד ולעבוד קשה מול אלה המאיימים על הזכויות האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר