סוער בברנז'ה

העיתונאי החרדי מיכאל שמש זומן לחקירה בגלל... כתבה

עיתונאים רבים נדהמו לשמוע כי העיתונאי מיכאל שמש, הכתב החרדי של 'גלי צה"ל', זומן לחקירה באזהרה בגלל כתבה שפרסם בעניינו של חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר תורג'מן (ברנז'ה, אנשים)

מיכאל שמש (צילום: מתוך טוויטר)

מערכות התקשורת, עיתונאים וחברי כנסת, קיבלו בתדהמה את הדיווח על כך שהעיתונאי מיכאל שמש, הכתב החרדי של 'גלי צה"ל', זומן לחקירה באזהרה בגלל כתבה שפרסם בעניינו של חבר מועצת עיריית ירושלים מאיר תורג'מן.

הסיפור החל לפני כשבוע, שמש פרסם בגל"צ כתבה לפיה היועץ המשפטי של עיריית ירושלים אסר על חבר מועצת העיר תורג'מן להשתתף בדיונים הנוגעים לרמי לוי, לעו"ד שלמה דרעי וליזם הנדל"ן דוד קליינר, בשל החשש לניגוד עניינים.

אלא שזמן קצר לאחר שידור הכתבה, זומן שמש לחקירה באזהרה במשטרה.

לפי הדיווח של נתי טוקר ב'The Marker', לאחר שידור הכתבה, התלונן תורג'מן בתחנת המשטרה נגד שמש, בטענה כי הטריד אותו ופרסם כתבה שאינה נכונה. שעות ספורות לאחר מכן פנה חוקר ממשטרת ירושלים וזימן את מיכאל שמש לחקירה. שמש סירב להתייצב אך החוקר איים עליו כי אם לא יגיע בתוך זמן קצר הוא ישלח ניידת משטרה לעצור אותו.

טוקר מדווח כי לפי הנהלים, חקירת עיתונאי אפשרית רק דרך פנייה לראש אגף החקירות במשטרה שבמידת הצורך יתייעץ עם פרקליט המדינה, פרקליט המחוז או נשיא מועצת העיתונות ולאחר מכן יעדכן את המפכ"ל בהחלטתו, כאשר במקרה של שמש הוא זומן לחקירה ללא התייעצות עם הדרג הבכיר.

מאחר ומלבד היותו עיתונאי, שמש הוא גם חייל בשירות סדיר, הפרקליט הצבאי הראשי עורב בדבר הזמנתו לחקירה על ידי מערכת גלי צה"ל ולאחר התערבותו, חזרה בה המשטרה מהדרישה לחקור את שמש.

מאיר תורג'מן אמר בתגובה ל'The Marker' כי "הגשתי תלונה בנושא אחר ואני מותיר למשטרה לעשות את מלאכתה. הוא (העיתונאי) הטריד אותי ועל זה הגשתי תלונה. אגיש גם תביעה לבית המשפט על ידיעה שקרית".

מהמשטרה, מגלי צה"ל ומשמש - לא נמסרה תגובה.

הדיווח, כצפוי, עורר זעם רב בקרב כל העיתונאים המובילים, שמיהרו לצייץ נגד ההחלטה לזמן את שמש לחקירה.

רועי שרון, כתב ערוץ 10, צייץ: "מקווה שמישהו במחוז ירושלים של המשטרה התחיל כבר לבדוק מדוע זומן כתב גל"צ מיכאל שמש לחקירה באזהרה ומי נתן את ההוראה השערורייתית הזאת".

ורד פלדמן, כתבת הערוץ הראשון, צייצה: "רוח מרתפי השב"כ כבר ניכרת במשטרה. מזמנים מהיום למחר עיתונאי שפרסם כתבה לא מחמיאה על נבחר ציבור".

ירון אברהם, כתב ערוץ הכנסת, צייץ: "עיתונאי מוכשר, חכם וחרוץ, אל תיתן לחלמאות להרפות את ידך. כנראה שנגעת בנקודה מאוד רגישה. מאחוריך חבר".

ברק רביד, כתב "הארץ", ציטט את הציוץ של טוקר על הכתבה שפרסם בעניין, והעיר: "העיקר שרוני אלשייך עושה סדר במשטרה".

עידו בנבג'י, הכתב הפוליטי של גל"צ, צייץ: "ממתין להתנצלות של משטרת ירושלים בפני מיכאל שמש על הזימון המופרך לחקירה".

עמרי מניב, כתב ערוץ 10, צייץ: "במשטרת ירושלים לא נשארו אדישים לאחר שצפו בתחקיר על יו"ר הוועדה המקומית בי-ם מאיר תורג'מן ומיד זימנו לחקירה את הכתב..".

חבר-הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) צייץ: "חקירתו של כתב גל"צ מיכאל שמש במשטרה היא אירוע מטריד שצריך להדיר שינה מעיניי מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לו. מצפה להבהרה מהמשטרה והיועמ"ש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר