העצה שהצילה

האישה נדהמה לגלות שבעלה גונב במקום העבודה ופנתה לרב

אל הגאון רבי יצחק זילברשטיין הגיעה אישה לאחר שגילתה כי בעלה גונב דגים במקום העבודה שלו, ולאחר שהועבר לבקשתה למחלקת בשר, המשיך לגנוב גם שם. זה מה שהרב ייעץ לה (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: קובי גדעון - פלאש 90)

סיפור מעניין עם מוסר השכל גדול סיפר לאחרונה חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יצחק זילברשטיין לתושבי שכונת רמת אלחנן, על אישה שגילתה שבעלה גנב ובזכות תושייתה השיבה אותו למוטב.

הרב זילברשטיין סיפר כי מדובר באדם שעבד בסופרמרקט כאשר בכל יום שחזר הביתה הביא לאשתו "מתנה" ממקום העבודה - כמה קילוגרמים של דגים. האישה הבינה כי הוא אינו משלם על הדגים וכי הוא גונב אותם ממקום העבודה.

במשך ימים הסתובבה האישה כשהיא אובדת עצות, כאשר מחד לא רצתה להעיר לו כדי שלא יפגע ובכך תתפתח מריבה בביתם ומאידך אינה מסוגלת לאפשר לבעלה להמשיך לגנוב דגים, עד שעלה במוחה רעיון.

האישה פנתה לבעל החנות ואמרה לו כי בעלה חוזר הביתה כשבגדיו ספוגים בריח של דגים, והיא אינה יכולה לסבול זאת. "אני נגעלת מהריח הזה", אמרה, וביקשה ממנו להעביר את בעלה למחלקת הבשר של הסופרמרקט. האיש נעתר לבקשה ואכן הבעל הועבר לעבוד במחלקת הבשר.

האישה שהיתה מרוצה מהפתרון היצירתי התאכזבה לגלות כי שמחתה היתה מוקדמת. הבעל החל להביא לה מדי יום "מתנה חדשה" - מוצרי בשר במקום דגים.

"האישה באה אליי", סיפר הרב זילברשטיין, "ושאלה מה לעשות. 'אינני רוצה להגיע למריבה עם בעלי, אבל אינני יודעת כבר מה לעשות', אמרה, ופרצה בבכי".

הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

"השבתי לה", הוסיף הרב, "שאם היא באמת ובתמים לא רוצה להגיע למריבה, הקדוש ברוך הוא יסייע לה להגשים את שאיפתה זו, והיא תצליח בכך".

הרב זילברשטיין המשיך וסיפר: "יעצתי לאשה, ש'כל פעם כאשר בעלך יביא לך את הבשר, לכי בהיחבא אל בעל החנות ותשלמי לו על כך'. האישה עשתה כפי שהוריתי לה. העיקר לא לריב עם הבעל".

"בסופו של דבר", ציין הגר"י זילברשטיין, "הבעל שב למוטב, והפסיק את מעשי הגניבה והפך לבעל תשובה אמיתי".

הרב זילברשטיין הוסיף כי ממעשה זה אפשר ללמוד מוסר השכל שגם כאשר נראה שאבדה כל תקווה והבעיה שהתעוררה בבית היא קשה מנשוא - אם נרצה ונבין שלא כדאי להגיע למריבות, ונעשה את כל המאמצים, ניתן למצוא את הפתרון האמיתי והכל על מקומו יבוא בשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר