האישה המשפיעה בתקשורת

אשת הצללים החרדית מדברת לראשונה

אשת הצללים המשפיעה ביותר בתקשורת החרדית מדברת לראשונה בראיון לאתר "קול חי" ומספרת על ההצלחה, הרגעים הכי קשים ורגעי הנחת. וגם, על הסיבה להצלחה הכי גדולה שלה בחיים הפרטיים כאישה חרדית (תקשורת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יח"צ)

לפני פחות משנה נערכה באולמי היכלי מלכות בבני ברק שמחת החתונה לבתה של אסתי פלד. לקורא הממוצע השם הזה אולי לא אומר דבר אולם לשמחת החתונה הגיעו כל בכירי עולם הפוליטיקה התקשורת והמדיה החרדית. פלד שכאמור אינה מוכרת לציבור הרחב פועלת בצניעות ובשקט מאחורי הקלעים אך במקביל גם ביסודיות מתוך עוצמה גדולה.

פלד עורכת את המהדורה המרכזית ברדיו קול חי והיא האשה המשפיע ביותר על סדר היום בציבור החרדי מתוקף מעמדה ותפקידה. אין שם של פוליטיקאי חילוני או חרדי שאינו מופיע אצלה ברשימת אנשי הקשר. אין גם איש תקשורת או איש ציבור שלא יענה לה בצלצול הראשון.

בראיון ליעקב גרודקה באתר "קול חי" מספרת פלד לראשונה על תחילת דרכה המקצועית וחושפת טפח מהחזון האישי ומהעשייה הברוכה.
לפני 7 שנים, פנה אלי אחד השדרנים הבכירים שאבוא לערוך תוכנית ריאליטי, זה כמובן היה רחוק מאד ממני, לא הבנתי על מה הוא מדבר איתי, אז רדיו היה מושג שנראה רחוק מהציבור החרדי, הוא ניסה להסביר לי שהרדיו עובר שינוי ורדיו 'קול חי' הפך לרדיו חרדי, 'כדאי שאנסה', חשבתי לעצמי – לאחר מסע שכנועים.

נזרקתי לתכנית 'דברמן', הרגשתי כמו רבי עקיבא, לא ידעתי איך מתחילים, "מאיפה אביא בן אדם שמטפס בגובה 59 קומות או כל מיני משימות אקסטרים הזויות?", חשבתי לעצמי בתחילת הדרך.

אחרי כמה ימים הודעתי שאני לא ממשיכה, אבל לא עזר הרבה ובקשו ממני בכל זאת לנסות, ומשם עברתי לערוך את 'ילדודס', אחרי חודשיים פנו אליי שאערוך את 'המהדורה המרכזית' שבזמנו הגיש מוטי לביא בגלגולו הראשון ב'קול חי' ובמקביל גם את תוכנית 'לילי משמר', 'הקבינט', תוכנית הבוקר שהגיש בזמנו רונן גרוס ועוד עריכת תכניות אקטואליה שונות ומגוונות ברדיו.

בשיחה עם "כיכר השבת" מצהירה פלד על הקווים האדומים שלה: " אני לעולם לא אעלה אייטם שיפגע במישהו גם אם מדובר באייטם שירעיד את אמות סיפי התקשורת אומרת פלד בנחרצות".

"ההצלחה הגדולה בחיים שלי. זה הילדים שלי שיושבים ולומדים תורה, סוד ההצלחה שלי הוא שלא הסכמתי להכניס אלי מחשב לבית בשום אופן" אומרת פלד לכיכר השבת.

רבים לא יודעים כי בעלך אברך כולל השוקד על התורה והעבודה אנו שואלים.

פלד משיבה: "פרנסתי הוא על כתפי וזה ההשיג הגדול שלא פגעתי בלימוד התורה של הבעל והאמת זו גם היתה שאיפתי בהיותי ילדה להחזיק אברך שיוכל ללמוד תורה בהשקט ובטח ללא דאגות פרנסה".

בנוגע לראיון עם יו''ר יש עתיד יאיר לפיד שפרץ לראשונה למגזר החרדי בשיחה למהדורה המרכזית טוענת פלד כי לא היתה לה כל התלבטות ודוחה את הביקורת שנשמעה בקרב גורמים שונים על ההכרה כביכול באוייב החרדים.

״נתנו לו אתגר עם שאלות קשות וממוקדות שמתאים לציבור החרדי לשמוע. התנאי הברור מולו היה שלא יציבו מטעמו מה לשאול. כל השאלות היו אך ורק בבחירת המגיש: אומרת פלד.

פלד מסבירה לקול חי כי "כאישה, יש בי יכולות רבות ושונות שאני יכולה לתרום, 'חכמת נשים בנתה ביתה' – לאישה יש ראיה מקיפה ורחבה, התפעול של שני דברים בו זמנית שנמנה על תכונותיה של האישה – מכוון לכך שהיא יכולה בו זמנית להפעיל את הרגש והשכל במקביל, בשילוב של סבלנות ונקיטת פעולות מתאימות".

"ברור שכדי להוביל סדר יום ציבורי דורש אחריות מרובה, מקצועיות בראש ובראשונה, שליטה נרחבת בידע ובהתפתחויות שקורות כל רגע כל דקה בזירה, הבנה ושליטה בחומר וחיבור לכל הפלגים במגזר החרדי".

"לנשים חרדיות יש מקום כמעט בכל מקום. השאלה הנכונה היא: באיזה אופן? בצניעות, בהגשמת הייעוד, המטרה, גבולות ברורים ומדוייקים וכמובן לקדש שם שמיים. כשיש לאשה את כל המרכיבים הללו – השמיים הם הגבול".

לא תמיד הכל נעים ונחמד. פלד מספרת גם על רגעים קשים במהלך עבודתה: "היו כמה רגעים קשים מאד, אחד מהם היה בדיוק לפני כשנה בהלווייתו של הרב וואזנר זצ"ל, קיבלתי ידיעה שהיו דחיפות ושיש הרוג, אני מקבלת את השם לפרסום ופשוט לא מאמינה, נאלמתי דום, "מוטי גרבר", אמרו לי, אני קוראת שוב ואומרת לעצמי "לא יכול להיות"".

"המשכתי לעבוד ואז אני מבינה שאני צריכה לעדכן את המגיש על השם ופשוט אני לא מאמינה. מוטי שלפני כמה דקות עמד ליד הבן הגדול שלי והזהיר אותו מפני דחיפות ועומס יתר בהלוויה, ואמר לו "רפי לך הביתה כבר מאוחר". מוטי היה בן דוד של בעלי, אברך צעיר שהתייתם מאבא ואמא בגיל 7, והייתה לי הזכות כאשה צעירה לטפל בו ולדאוג לו, פשוט היה לי קשה לעכל את הידיעה המרה הזו".

"היו עוד כמה סיפורים קשים, משפחת גרוס שהם גם קרובי משפחה, ובכלל, כל צרה שמתרחשת בעם ישראל ושזה מגיע אלייך ראשון ואתה הוא זה שצריך להגיש אותה לציבור – זה צובט בלב פי כמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר