סערה תקשורתית

חבר בפרלמנט הבריטי: היטלר היה ציוני

קן ליווינגסטון, חבר מפלגת השלטון בבריטניה, הלייבור, וראש עיריית לונדון לשעבר, התבטא בראיון ברדיו BBC באופן אנטישמי ואמר שהיטלר תמך בציונות "לפני שהוא השתגע וסיים עם הריגת 6 מיליון יהודים". אף הביע תמיכה בחברת מפלגתו, נאז שאה, שאמרה שהפתרון למזרח התיכון הוא בהעברת ישראל לארצות הברית (בעולם)

יהודה לוינגר | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ היוטיוב)

קן ליווינגסטון, חבר מפלגת הלייבור התראיין היום (חמישי) לרדיו הבריטי BBC, ועורר סערה תקשורתית כאשר טען כי המדיניות של היטלר תמכה בציונות.

ליווינגסטון, חבר מפלגת השלטון הבריטית הלייבור וראש עיריית לונדון לשעבר, התייחס בראיון לדבריה האנטישמיים של חברת מפלגתו נאז שאה שאמרה בעבר שהפתרון לבעיות במזרח התיכון הוא העברתה של ישראל לארצות הברית. היא אף הוסיפה שבכך יחסוך הממשל האמריקאי את כספי הסיוע הביטחוני לישראל.

לדברי ליווינגסטון, דבריה של שאה לא היו אנטישמיים: "בוא נזכור שכאשר היטלר זכה בבחירות ב1932, המדיניות שלו הייתה שיהודים צריכים לעבור לישראל" אמר ליוונגסטון והוסיף שלאור כך ניתן להגיד כי "היטלר תמך בציונות. זה היה לפני שהוא השתגע וסיים עם הריגת 6 מיליון יהודים".

לאור דבריו קראו חבריו למפלגה להשעותו. בראיון לרשת "הסקיי ניוז" התגונן ליווינגסטון שהוא נקב בעובדות היסטוריות בלבד, והוסיף כי "יש קמפיין מתוזמר של הלובי הישראלי נגד כל מי שמותח ביקורת על ישראל".

זו אינה הפעם היחידה בה התבטא ליווינגסטון באמירות אנטישמיות וגזעניות. בשנת 2009 הוא יצא נגד ישראל בעת מבצע עופרת יצוקה וטען כי ישראל "מבצעת טבח שיטתי של ערבים חפים מפשע". פעם נוספת בשנת 2005 תקף את העיתונאי אוליבר פיינגולד והשווה אותו לשומר במחנה ריכוז גרמני: "אתה רק עושה את זה כי משלמים לך?" תקף ליווינגסטון.

מפלגת הלייבור ממשיכה בהסתבכות תקשורתית ולא רק ליווינגסטון נתפס באמירות אנטישמיות.

כאמור, גם נאז שאה חברת מפלגתו אשר נחשף פוסט שהעלתה בשנת 2014 ובוא היא קוראת לעשות רילוקיישן לישראל לארצות הברית. שאה התנצלה על דבריה בפומבי, אולם הוחלט במפלגתה להשעותה בכל זאת.

בחודש שעבר הושעתה חברת מועצת העיר לוטון מטעם הלייבור, אייסגול גרבוז, לאחר שאמרה ש"היטלר היה האדם הגדול ביותר בהיסטוריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר