"כואב לנו, אבל נמשיך להתפלל למענו"

ביהמ"ש הכריע: הרב ברלנד יישאר במעצר עד להחלטה בעניינו

בית המשפט בדרום אפריקה הכריע כי הרב ברלנד יישאר במעצר עד להחלטת שר המשפטים במדינה אם להסגירו. תלמידיו: "כואב לנו, שורף לנו אבל נמשיך להתפלל למענו כמו שלימד אותנו" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב ברלנד בבית המשפט היום (באדיבות המצלם)

אכזבה בקרב קהילת שובו בנים ברסלב. לאחר דיון שהתקיים במשך למעלה מ4 שעות רצופות הכריע בית המשפט ביוהנסבורג כי הגאון הרב אליעזר ברלנד מנהיגה הרוחני של הקהילה יישאר במעצר.

על פי ההחלטה הרב יישאר במעצר זאת עד להחלטה של שר המשפטים המקומי על העברה (או התנגדות להסגרה) שלו לישראל.

בקהילת שובו בנים מביעים את אכזבתם מההחלטה זאת בשל הציפייה שהיתה בקרב החסידים שהרב ישוחרר לקראת חג שביעי של פסח לפחות בערבות. במהלך המשפט התחייב הרב בשבועה לפני השופט כי במידה וישוחרר בערבות לא ימלט מהמדינה, למרות זאת התובע התנגד בתוקף כשהוא מצהיר כי למרות המצב הבריאותי של הרב, הוא מסוגל לברוח כפי שעשה בעבר בהולנד.

מקורבי הרב אומרים ל"כיכר השבת" בכאב: "כואב לנו, שורף לנו אנו מתוסכלים. עצוב לנו בחג הזה! עינוי הדין לשרף ולצדיק! נמשיך להתפלל לבקש ולא נשבר לרגע כמו שהוא לימד אותנו".

המקורבים מפנים אצבע מאשימה לרבני וראשי הקהילה היהודית המקומית ביוהנסבורג ואומרים: יש פה פשע חמור של התערבות יהודית בראשות רבאי גולשטיין מיוהנסבורג, ידיו שלו מעורבות בכל מקום במעצר הרב. הם מצהירים בנחרצות

הדיון שנערך היום (חמישי) הוא הדיון השלישי שנערך בעניינו של הרב לאחר שנעצר לפני כחודש בדרום אפריקה, זאת לבקשת מדינת ישראל שמבקשת מהרשויות בדרום אפריקה להסגיר את הרב שנמלט מישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר