"התנהגות מבישה"

האדמו"ר מויז'ניץ תקף: "מתנפלים על החמץ בערבוביה נוראה"

בדברים שנשא השבת בפני חסידיו, תקף האדמו"ר מויז'ניץ את המתנפלים על המאפיות בצאת פסח בניסיון לתפוס חמץ ראשון: "יש שם מריבות ודחיפות ללא הקפדה על כללי הצניעות" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: א' בליק)

במהלך דברי התורה ושיחת חיזוק שנשא האדמו"ר מויזניץ בפני אלפי חסידיi בטיש בליל שבת, הוא התייחס לתופעת הדחיפות מחוץ למאפיות הלחם במוצאי פסח תוך הגיעה לאלימות בחלק מהמקרים.

"תיכננתי לדבר על כך מחר בצאת החג, אולם זה עלול להיות מאוחר לכן אדבר על כך הערב (ליל שבת)", אמר הרבי. "אני עצמי אמנם לא הייתי עד לכך, אבל שמעתי שיש כאלו שמחכים שייצאו מיד 3 כוכבים ומתי שאפשר הולכים לעמוד בתור במאפיות הלחם לאחר צאת חג הפסח".

"יש שם מריבות ודחיפות בכדי להשיג את החמץ ובפרט שהדבר נעשה תוך ערבוב של גברים ונשים וללא הקפדה על כללי הצניעות".

מתנפלים על חמץ, ארכיון (צילום: ישראל כהן)

לדברי הרבי: "זו התנהגות מבישה שאין לנהוג כך ליהודי חסידי ובן תורה. לא יקרה כלום אם לא יהיה חמץ מייד בערב פסח. היינו עכשיו בימי הפסח כולנו מתוך התעלות רוחנית וחבל לזרוק לפח את כל הקניינים הרוחניים שקנינו בחג".

"חג הפסח זהו חג של שבירת התאוות שלא אוכלים כל מה שרוצים והנה רק יוצא החג ואנחנו חוזרים לסורנו. זה המבחן של כל יהודי האם הוא התחזק והתעלה בחג והבין את המשמעות הפנימית האמיתית. זה לא מתאים ליהודי חסידי ובן תורה התנהגות כזאת לרדוף אחרי הלחם מיד עם צאת החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר