חדשות החג והשבת

אנטישמיות בבריטניה; טראמפ ספג ביצים ויריקות ודגל פלסטין נאסר להנפה

ראש עיריית לונדון לשעבר אמר כי היטלר תמך בציונות וסירב לחזור בו מאחר ו"איך אני יכול להתנצל על הצהרת אמת?". בארה"ב תקפו מפגינים את טראמפ, והיכן אסור להניף דגלי פלסטין ודאעש? (החדשות בעולם)

שוטרים מעכבים מפגינים נגד טראמפ, בסוף השבוע (צילום: שאטרסטוק)

סערה בבריטניה: קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר ומבכירי מפלגת הלייבור בהווה, מסרב להתנצל על אמירתו מעוררת הסערה לפיה "היטלר תמך בציונות". במהלך ראיון שהעניק הוא התבקש עשרות פעמים להתנצל על האמירה האנטישמית, אך סרב לכך באומרו: "איך אני יכול להתנצל על הצהרת אמת?".

קן ליווינגסטון (צילום: שאטרסטוק)

בראיון לרדיו BBC נשאל ליווינגסטון על הסערה שעוררה חברת מפלגתו לאחר שקראה לעשות "רילוקיישן" לישראל ואמר: "לא, זה לא אנטישמי. בואו נזכור שכאשר היטלר זכה בבחירות ב-1932, המדיניות שלו הייתה שיהודים צריכים לעבור לישראל. הוא תמך בציונות. זה היה לפני שהוא השתגע וסיים עם הריגת 6 מיליון יהודים".

טראמפ תחת מתקפה: המועמד השנוי במחלוקת בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, נאלץ לצאת ממכוניתו וללכת ברגל לאירוע בחירות בקליפורניה, זאת לאחר שמפגינים נגד מועמדותו פרצו את המחסומים והגיעו עד לכניסה למלון בו שכן האולם שבו היה אמור להיערך האירוע.

טראמפ צועד ברגל לכינוס (מתוך יוטיוב)

טראמפ כאמור נאלץ לרדת ממכוניתו ולצעוד ברגל אל האולם תחת אבטחה. בהמשך הוא אמר: "זאת לא הכניסה הכי קלה שהייתה לי. למעשה זה הרגיש קצת כמו לחצות את הגבול". ברשת "פוקס ניוז" ציטטו את אחד מתומכיו של טראמפ שאמר כי המפגינים הכו אותו, ירקו עליו ואף השליכו לעברו ביצים.

חמאס חוגג את פיגוע האוטובוס: בניגוד לטענות של פרשנים שונים לפיהן חמאס ינסה שלא "לקחת קרדיט" על פיגוע האוטובוס בירושלים לפני כשבועיים, במהלך החג קיים הארגון אירוע חגיגי בהשתתפות מנהיגיו בעזה, בו הוצב דגם דומה לאוטובוס שהתפוצץ בירושלים וגרם לפצועים רבים.

פיגוע האוטובוס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

איסמעיל הנייה שיבח את המחבל, ואמר כי "בלתי אפשרי להמשיך את המצור על שני מיליון פלסטינים בעזה. יש גבול לסבלנות. אל תהדקו את טבעת החנק סביב רצועת עזה ואל תפרשו לא נכון את הסבלנות שלנו בעזה. על הפיגוע אמר הנייה: "פיגוע ההתאבדות שביצע עבד אל-חמיד אבו סרור הוא הוכחה להמשך הדבקות של חמאס בפתרון ההתנגדות. אנחנו מדגישים בדם, אש וברובה שלאף אחד אין את היכולת לעמוד אל מול האינתיפאדה ואנשיה".

דגל פלסטין - פסול: בהנהלת תחרות המוזיקה הבינלאומית "אירוויזיון" החליטו לאסור על הנפת דגלים שונים כמו פלסטין ודאעש במהלך התחרות. ברשות הפלסטינית הביעו זעם על ההחלטה וקראו למנהלי התחרות לחזור בהם מכך. סאיב עריקאת, מראשי אש"ף, קרא לשנות את ההחלטה "המבישה, המוטה והבלתי מקובלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר