גלריה מרהיבה

לראשונה: ליל סדר במדינת קוסובו שבמזרח אירופה

הצלם החב"די מאיר אלפסי, עשה עם משפחתו את כל הדרך המייגעת לקוסובו, הנמצאת במזרח אירופה באזור הבלקן, וקיים שם ליל סדר שמח במיוחד. צפו בגלריה מרהיבה (חרדים)

צילום: מאיר אלפסי | כיכר השבת |
(צילום: מאיר אלפסי)

הצלם החב"די מאיר אלפסי, עשה עם משפחתו את כל הדרך המייגעת לקוסובו, הנמצאת במזרח אירופה באזור הבלקן, וקיים שם ליל סדר שמח במיוחד בו השתתפו עשרות מיהודי קוסבו ואורחים.

ליל הסדר המרשים נערך לראשונה בעיר הבירה פרישטינה בהשתתפות אנשי עסקים השוהים בקוסובו, שגרירים, דיפלומטים ויהודים מקומיים. הסדר התקיים באחד המלונות היוקרתיים בעיר, במתחם מיוחד שהוקצה והוכשר לפסח.

"כשנחתנו בקוסבו בערב החג" מספר אלפסי "ראו אותנו בשדה התעופה, עם שלושה ילדים ושמונה מזוודות, וחשבו שאנחנו פליטים, כי יש את הבעיה של הפליטים באירופה, אז עצרו ועיכבו אותנו בבידוק שעה, שאלו אותנו אם יש לנו כסף, ראו את המזוודות שהיה מלאות במצות ויין".

בליל הסדר השתתפו שגרירים ממדינת הונגריה, איטליה, פראג ועוד. "ממש מרגש היה לראות את עובדי השגרירות שרים יחד עם ילדיהם "מה נשתנה" בצורה מדהימה ומרגשת" אומר אלפסי. "הרגע הכי מרגש היה כששרנו יחד "עם ישראל חי"

מאחורי היוזמה והארגון הרבים עומד הרב הראשי למדינת אלבניה ושליח חב"ד בסלוניקי יוון, הרב יואל קפלן, ונשיא הקהילה רושדי שתמך ועזר לאורך הדרך.

צילום: מאיר אלפסי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר