מהיום: שוטרים יקנסו רוכבי אופניים במדרכות

החל מהבוקר (ראשון) משטרת ישראל תחל לאכוף את איסור נסיעת האופניים על המדרכות, נוסע שייתפס רוכב על המדרכות ולא על הכביש או בשביל המיועד לכך ייקנס ב-250 שקלים (חדשות)

(צילום: דוברות עיריית תל אביב יפו)

החל מהבוקר (ראשון) משטרת ישראל תחל לאכוף את איסור נסיעת האופניים על המדרכות, נוסע שייתפס רוכב על המדרכות ולא על הכביש או בשביל המיועד לכך ייקנס ב-250 שקלים.

יצוין כי לא מדובר בחוק חדש אלא בחוק שעד כה לא נאכף אך לאחר ריבוי התאונות בין רוכבי אופניים להולכי רגל הביאו את המשטרה להחליט על אכיפת החוק.

בנוסף, תבוצע אכיפה משטרתיצת נגד עבירות אחרות, בהן: נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת הרכיבה והפרעה להולכי רגל במעבר חצייה. הקנסות ינועו בין 100 ל-1,000 שקלים.

מלבד מתן קנסות יוכלו השוטרים להעניש בדרכים אחרות, כמו הוצאת אוויר מהגלגלים או החרמת סוללת האופניים לילדים מתחת לגיל 16 שירכבו על אופניים חשמליים בניגוד לחוק.

בעיריית תל אביב יצמידו את הפקחים לשוטרים כדי שילמדו את נושאי האכיפה לרוכבי האופניים, אך בשלב זה אין להם סמכויות לאכוף את החוק, כאשר הנושא מקודם בחקיקה על ידי המשרד לביטחון פנים.

לפי נתוני עיריית תל אביב, 16.1% מכלל הנסיעות לעבודה, ללימודים ולצבא בעיר מבוצעות באופניים, לעומת 10.6% בשנת 2012. משנת 2000 נסללו בעיר כ-130 ק"מ של שבילי אופניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר