חשיפת "כיכר השבת"

מחר: הוועדה למינוי דיינים תתכנס בירושלים

הוועדה למינוי דיינים בראשות השר שטייניץ תתכנס מחר (שני) בירושלים, בכדי לדון על בחירת שבעה דיינים לבית הדין הגדול. החשש: מחטף של הסרוגים במינוי דיינים לבית הדין האזורי (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הוועדה למינוי דיינים. ארכיון (באדיבות המצלם)

הוועדה למינוי דיינים בראשות השר יובל שטייניץ תתכנס מחר (שני) בלשכתו בירושלים, בכדי לדון על בחירת שבעה דיינים לבית הדין הגדול, זאת בצל החשש הגדול של הנציגים החרדים בוועדה מפני ניסיון מחטף של נציגי 'הבית היהודי' לבחור דיינים לבית הדין האזורי, דיינים אליהם מתנגדים גדולי ישראל.

טרם ברור האם הנציגים החרדים יצליחו למנוע את הניסיון למנות דיינים לבית הדין האזורי, במידה ויכשלו בכך, הרי שיהיה מדובר בהפסד ראשון ומרכזי של המפלגות החרדיות בוועדה, זה שנים רבות.

מי שמנהלים את המאבק הם הרבנים הראשיים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, שמנסים למנוע את בחירת הדיינים השנויים במחלוקת.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", כעת, יש לציונות הדתית ולארגוני הנשים רוב לבחירת שני הדיינים, שכן בחירה של דיין לבית הדין האזורי מחייבת רוב ולא רוב ניכר של שמונה מחברי הוועדה. חלק מחברי הוועדה החרדים אף טענו כי נשות הוועדה התנו את בחירת הדיינים לבית הדין הגדול בבחירת הדיינים לבית הדין האזורי, מה שהוביל לשורת מכתבים והודעות של חברי הוועדה עד עתירה לבג"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר