בדרך ליוהנסבורג

לקראת ההסגרה: הרב גרוסמן טס לסייע לרב אליעזר ברלנד

בשעות הלילה יצא הרב גרוסמן ליוהנסבורג בניסיון לסייע בהליך הסגרתו של הרב אליעזר ברלנד לישראל לאחר שלוש שנות הימלטות. מקורביו: "הרב מקדיש מזמנו וממרצו לכל יהודי" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב גרוסמן והרב ברלנד (צילומים: מתתיהו גולדברג, מאיר אלפסי - כיכר השבת)

בשעות הלילה (שני) יצא הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, לדרום אפריקה במטרה לטפל ב"מצוות" פדיון שבויים על רקע המשך מעצרו ומשפטו של הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים השוהה במעצר מזה מספר שבועות.

בימים האחרונים הפנו מקורבי הרב ברלנד אצבע מאשימה כלפי ראשי הקהילה היהודית במדינה הרודפים לטענתם את הרב ברלנד ללא סיבה ומתוך מטרה להסגירו לישראל.

ל"כיכר השבת" נודע כי הרב גרוסמן הנמצא בקשרים טובים עם רבה של המדינה זאב גולדשטיין ועם ראשי הקהילה המקומית ינסה להרגיע את הרוחות ועשוי לקדם הסדר שיוסכם גם על חסידי הרב ברלנד, גם על רשויות החוק בישראל וגם על אנשי הקהילה המקומית.

על פי ההערכות, לרב ברלנד עצמו נמאס לברוח ולהימלט כפי שחי בשלוש השנים האחרונות והוא מבקש להגיע לסיכום שיאפשר את תנאי חזרתו לישראל.

הרב ברלנד בבית המשפט

לטענת מקורביו, מה שעורר כעת את זעמם של אותם אנשים מהקהילה היהודית שפועלים להסגירו היא העובדה שמאות אנשים מסתופפים סביב הרב ברלנד, הן בתפילות והן באירועים שונים בהשתתפותו כמו חופות שהוא עורך ושאר חגיגות.

מקורבי הרב גרוסמן מבהירים כי הכל תלוי בסיעתא דשמיא וכי הרב יעשה את המירב למען הצלת נפשות ומצוות פדיון שבויים כפי שהינו נוהג תמיד. "הרב מקדיש מזמנו וממרצו לכל יהודי באשר הוא ובפרט אלו הנמצאים במיצר מאחורי סורג ובריח במדינה זרה ומנוכרת", הם אומרים.

הרב ברלנד בבית המשפט, בשבוע שעבר

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי הרב גרוסמן היה אמור לטוס כבר בחול המועד פסח, אך בשל החש כי לא יספיק לשוב ארצה עד שביעי של פסח, הוחלט לדחות את הטיסה להלילה.

כזכור, ביום חמישי, ערב שביעי של פסח, הכריע בית המשפט המקומי כי הרב ברלנד יישאר מאחורי סורג ובריח, כפי שהיה בכל מהלך חג הפסח, חג החירות. על פי ההחלטה הרב יישאר במעצר, עד להחלטה של שר המשפטים המקומי על העברת הרב לישראל או התנגדות להסגרה - מה שלא צפוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר