המכתב שהגיע ליעדו אחרי 17 שנה

סיפור מדהים שאירע השנה בערב ליל בדיקת חמץ, סגר מעגל שהחל לפני 17 שנה במכתב ששלח כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל לתורם של קמחא דפסחא והוא הגיע ליעדו בדיוק ברגע הנכון (מעניין)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מכתב האדמו"ר זצ"ל (צילום: המודיע)

סיפור מדהים שאירע השנה בערב ליל בדיקת חמץ, סגר מעגל שהחל לפני 17 שנה במכתב ששלח כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל לתורם של קמחא דפסחא והוא הגיע ליעדו בדיוק ברגע הנכון.

ברבים מתפוצות ישראל וחצרות הקודש פועלים עסקני הקהילות לקראת חג הפסח לחלוקת קמחא דפסחא על מנת לספק את צורכי עמך בית ישראל המרובים. העסקנים מגייסים תרומות מעשירי הקהילה ומסבסדים חלוקת מוצרי מזון לחג.

גם בחסידות סערט ויז'ניץ מתקיימת חלוקת קמחא דפסחא שמסתכמת בהון עתק, ולשם כך מתקשרים העסקנים לבעלי היכולת מקרב החסידים ומתרימים אותם למען מטרה נעלה זו.

סיפור מרתק של מופת מדהים מפרסם הבוקר העיתונאי יעקב רייניץ בעיתון "המודיע".

אחד מעסקני סערט ויז'ניץ מספר לעיתון כי "אחד הטלפונים שעשינו היה ליהודי בעל בעמיו שמתגורר בארה"ב ומידי שנה בשנה תורם סכום נכבד מאד עבור הקמחא דפסחא. השנה, כשהתקשרנו אליו, גמגם הלה מעבר לקו והתנצל שהפעם אין ביכולתו לתרום כפי שנוהג בכל שנה משום שחיתן בשעה טובה ומוצלחת שני ילדים וההוצאות היו מעבר למה ששיער.

"ניסינו שוב להתקשר אליו, אולי בכל זאת יאות לתרום סכום כל-שהוא. אבל לא, נראה היה שבאמת קשה לו לתרום השנה. איחלנו לו את כל הטוב שבעולם והתמקדנו ברשימת הנדיבים האחרים בכדי להתרים אותם. בכל זאת מדובר בחלוקה של מיליוני שקלים".

וכאן ממשיך העסקן לתאר את מה שאירע בערב בדיקת חמץ: "שעות ספורות לפני רדת החשיכה, מתקשר אלינו אותו תורם כשהוא כל כולו נתון בהתרגשות עצומה, הוא בקושי היה מסוגל לדבר והודיע בצורה חגיגית: 'נכון שקשה לי מאד השנה מבחינה כספית, אבל אני מבקש לתרום את אותו סכום כמידי שנה!'".

העסקנים כמובן הופתעו אבל התרימו אותו, כבקשתו. "אחרי שסיכמנו את הפרטיים הטכניים של התרומה, שאלנו אותו את השאלה המתבקשת: מלכתחילה מה הוא חשב כשסירב ולבסוף מה גרם לו לשנות את דעתו".

"הלה היה נרגש מעבר לקו ושיתף אותנו במה שעבר עליו בשעה האחרונה", מתאר העסקן ל"המודיע", "וכך סיפר: 'לפני כשעה קלה התקשר אלי ידיד טוב שלי המתגורר בסמיכות אלי ואמר לי, 'תראה, אני עובר אחרי החג למשרד חדש וכעת אני עושה סדר בניירת ופתאום אני מגלה שיש לי כאן מכתב ששלח עבורך כ"ק מרן אדמו"ר מסערט ויזניץ זצ"ל'.

"מתברר, כי האדמו"ר זצ"ל שלח את המכתב לפני 17 שנה דרך ידיד זה אבל הלה שכח לבצע את שליחותו וכעת באופן מפתיע הוא מצא את המכתב ומבקש לקיים את השליחות שהוטלה עליו.

"'מיהרתי לנסוע למשרדו ובחרדת קודש אני פותח את המכתב ומגלה שם גלויה שנכתב עליו: 'בברכת פסח כשר ושמח', ומכתב זה נשלח אישית על ידי האדמו"ר כאות הוקרה על תרומתי הקבועה לקחמא דפסחא שחילק האדמו"ר מידי שנה. למכתב צורף גם מטבע קודש.

"'ברגע שראיתי את המכתב שהגיע ליעדו בצורה פלאית אחרי 17 שנה, והוא הגיע אלי דווקא בשעה קשה כשאין לי את היכולת לתרום כמו כל שנה, הבנתי שהרבי זי"ע עומד מלמעלה ומבקש שלמרות הקושי אמשיך לתרום למען מפעל קדוש זה של קמחא דפסחא", סיים היהודי את דבריו הנרגשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר