מתח בקהילה היהודית

האם לונדון תבחר ראש עיר מוסלמי?

במסגרת המאבק על ראשות עיריית לונדון, מסתמן כי סאדיק חאן, מוסלמי ממוצא פקיסטני ומועמד מפלגת הלייבור, צפוי לזכות בבחירות, כאשר מולו מתמודד זאק גולדסמית', בן לאב יהודי (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לונדון (צילום: שאטרסטוק)

אם לא הספיקה שורת ההתבטאויות האנטישמיות והאנטי ישראליות במפלגת הלייבור מתברר כעת כי במסגרת המאבק לראשות עיריית לונדון צפוי לזכות מועמד המפלגה סאדיק חאן, מוסלמי ממוצא פקיסטני שעל פי טענות מתחריו נמצא בקשר עם גורמי איסלאם קיצוני, מולו מתמודד מועמד השמרנים זאק גולדסמית' שאביו היה יהודי.

סיכוייו של חאן גדולים זאת על רקע העובדה שמיליון מתוך למעלה מ-8 מליון תושבי המטרופולין הינם מוסלמים וחשים אהדה אל המועמד הנחשב משלהם.

גולדסמית' הגדיר בעבר את חאן המוסלמי כ"קיצוני ומסוכן", וגם ראש הממשלה דיוויד קמרון מהמפלגה השמרנית הצטרף לביקורת והאשים את חאן כי הוא מופיע שוב ושוב על במות לצד האימאם סולימן ראני, הנחשב למוסלמי קיצוני.

מנגד, חאן לא טמן את ידו בצלחת וניסה להציג פנים ידידותיות וליברליות כאשר הבטיח להיות "המוסלמי הבריטי שמוביל את המאבק נגד הקיצונים" והאשים את גולדסמית' בניהול קמפיין בחירות מכוער.

כאמור על פי הסקרים מוביל חאן בפער של 20 אחוזים לעומת יריבו השמרן והסיכויים שיהפוך לראש העיר המוסלמי הראשון בתולדות לונדון הינם רבים. לדברי פרשנים פוליטיים ההבדלים בין השניים הינם גדולים ומשמעותיים ובאים לידי ביטוי בנושאים ציבוריים רבים.

בימים האחרונים הביע חאן את חששו כי הפרסומים בכלי התקשורת הודות מקרי האנטישמיות ההולכים וגוברים בתוך מפלגת הלייבור כולל התבטאותו של ראש העיר הקודם קן ליווינגסטון, שטען כי היטלר היה ציוני, עלולים לפגוע בסיכוייו.

חאן טען כי הפרסומים "יהפכו את הבחירה בי מצד היהודים להרבה יותר קשה". לדבריו, אמירתו של ליווינגסטון, תקשה מאוד על אנשים "להרגיש שהלייבור היא הבית שלהם". חאן אמר עוד כי "יש יותר מדי דוגמאות במפלגה שלנו של אנשים עם הדעות האלה, ונראה שלא ננקטו מספיק צעדים נגדם ולא במהירות המספקת. ברור שהפרשה תשפיע על סיכויי לזכות בבחירות".

כאמור המתח בקרב הקהילה היהודית גובר זאת לקראת האפשרות שלראשונה בהיסטוריה יכבוש ראש עיר מוסלמי את השלטון בעיר הבירה הידועה באירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר