אחרי שנים בזהות בדויה

ממציא ה"ביטקוין" נחשף ומיד נעצר ונחקר

ממציא מטבע הביטקוין הוירטואלי ששנים הסתתר תחת הכינוי היפני, סאטושי נקאמוטו, נחשף לראשונה בשמו האמיתי - קרייג רייט. מיד לאחר החשיפה הוא נעצר לחקירה בידי רשויות המס (אקטואליה)

בני סולומון | כיכר השבת |
ה'ביטקיון' וקרייג רייט (צילום: שאטרסטוק, מתוך ויקיפדיה)

ממציא מטבע ה"ביטקוין" הוירטואלי ששנים הסתתר תחת הכינוי היפני, סאטושי נקאמוטו, נחשף לראשונה בשמו האמיתי - קרייג רייט. רייט, אזרח אוסטרליה, שלח למספר כלי תקשורת בבריטניה את מפתחות ההצפנה מהמטבעות הווירטואליים הראשונים שנמכרו בשנת 2009 על ידי "סאטושי נקאמוטו", ובכך הוכיח כי הוא זה שעומד מאחורי המטבע הווירטאולי החזק והמשפיע בעולם.

מיד לאחר החשיפה פשטו רשויות המס באוסטרליה על ביתו של רייט שלדבריו משתף פעולה באופן מלא עם רשויות המס בארצו. רשות המס באוסטרליה פרסמה כי הפשיטה על ביתו וחקירת מקורות ההכנסה של רייט מגיעים לאחר חקירה שאיננה קשורה לחשיפה כי הוא זה שעומד מאחורי המטבע.

"יש לנו עורכי דין שנמצאים כרגע בדיונים עם רשויות המס לגבי כמה אנחנו צריכים לשלם. יש הרבה סיפורים ושמועות שמסתובבים בחוץ, כולל סיפורים מומצאים ואני חושש שאנשים שאני מעריך ויקרים לי יפגעו מהסיפור הזה", אמר רייט.

רייט הוסיף כי "לא עשיתי את זה מכיוון שרציתי בכך, זו לא הייתה הבחירה שלי. אני לא רוצה כסף, אני לא רוצה תהילה, אני לא רוצה מעריצים. אני רק רוצה שיעזבו אותי לנפשי ואני רוצה יותר מכל להמשיך לעבוד ולעשות את מה שאני אוהב".

מטבע הביטקוין יצא לעולם בשנת 2009 כש"סאטושי נקאמוטו" פרסם את המטבע ואת הרעיון שעומד מאחוריו במספר פורומים מוכרים. הרעיון שעמוד מאחורי המטבע הוא שלצורך "כריית" המטבע הווירטואלי נדרש כוח מחשוב רב, וככל שעולים ה"כורים" כך הופכת מלאכת הכרייה לקשה יותר, זאת על מנת למנוע אינפלציית מטבעות שתסכן אותו.

הרעיון היה להקים מטבע בינלאומי ללא תלות במוסדות פיננסיים ובגופים ממשלתיים, אלא שבמהלך השנים נרשמו שינויים דרסטיים בערכו של המטבע, שבשלב מסוים אף עקף שוויו של מטבע ביטקויין בודד את הערך של אונקיית זהב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר