מהסמטאות לכלא

קרויס על עונש המאסר: "טוב שזה לא יותר גרוע"

7 חודשי מאסר וקנס של 50 אלף שקלים, זהו עונשו של יואליש קרויס בגין עבירות מס במשחטה שהפעיל. לאחר גזר הדין, הגיב ואמר כי "טוב שזה לא יותר גרוע". ואיך מגיבה המשפחה? (חרדים)

משה ברדא | כיכר השבת |
יואליש קרויס (צילום: מתניה טאוסיג - פלאש 90)

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) שבעה חודשי מאסר בפועל וקנס של חמישים אלף שקלים על קמב"ץ 'העדה החרדית' יואליש קרויס בגין שורת עבירות מס במשחטה שניהל בשכונת מאה שערים בירושלים.

מיד לאחר גזר הדין, שוחח "כיכר השבת" עם בנו שאומר כי "המשפחה חזקה", ומציין כי הם, כולם, "מחכים לבאות".

לדבריו, "אנחנו מחכים לראות מה הולכים לעשות, בנתיים אין משהו מיוחד. גזר הדין היה רק עכשיו, אני עדיין לא יודע אם יש מישהו שמכיר את גזר הדין לפרטיו".

כיצד הגיב אביך לגזר הדין ועונש המאסר? שאלנו, והבן מספר: "הוא אמר שטוב שזה לא היה יותר גרוע".

"עם כל הקושי של המשפחה, זה עדיין קשה, אנחנו נראה מה צריכים לעשות", הוא מוסיף לסיום.

קרויס במשחטה. ארכיון (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

בהכרעת הדין קבעה השופטת כי יואליש קרויס ושותפו מראד טרוה ניהלו עסק של משחטה בשכונת מאה שערים בירושלים במשך מספר שנים מבלי שיהיה בידיהם רישיון עסק, מבלי לנהל ספרים כדין ומבלי לדווח לרשויות המס על הכנסותיהם, לפיכך הרשיעה אותם בשורה של עבירות מס, ביחס לסכום הכנסות של כ-1.5 מיליון שקלים.

כמו כן הרשיע בית המשפט את יואליש קרויס בעבירה על פי חוק מרשם האוכלוסין בכך שלמרות החובה לכך בחוק מעולם לא הוציא תעודת זהות.

בגזר הדין כתבה השופטת שרון לארי-בבלי כי "העבירות בהן הורשעו הנאשמים בוצעו במשך תקופה של 3-4 שנים. במהלך השנים התעלמו הנאשמים מידי שנה, באופן שיטתי, מהוראות חוקי המס ומהחובה להגיש דוחות". עוד קבעה כב' השופטת כי "מראד טרוה, שותפו של קרויז, עצם עיניו והסתמך על הדברים שמסר לו קרויז ופעל בכוונה להתחמק מתשלום מס, מתוך בצע כסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר